شناسهٔ خبر: 54963916 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر خارجه روسیه:

پشتیبانی غرب از اوکراین، حمایت از تروریسم دولتی است

وزیر خارجه روسیه با رد اتهام حمله ارتش این کشور به مناطق غیرنظامی تأکید کرد حمایت تسلیحاتی غرب از دولت اوکراین، پشتیبانی از تروریسم دولتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه بار دیگر با انتقاد از حمایت همه‌جانبه نظامی کشورهای غربی از اوکراین گفت: حمایت تسلیحاتی کشورهای غربی از دولت اوکراین حمایت از تروریسم دولتی است.

لاوروف امروز چهارشنبه این اظهارات را در نشست خبری مشترک با همتای ویتنامی خود بیان کرد.

وزیر خارجه روسیه با تکذیب ادعای رسانه‌ها و کشورهای غربی درباره اینکه روسیه مراکز شهری در اوکراین را هدف قرار می‌دهد گفت: در یک کلام، آنها دروغ می‌گویند. شواهد و اطلاعات نشان‌دهنده همه چیز است. وزارت دفاع ما روزانه اطلاعات و اسناد جنگ را ارائه می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه غرب باید مسئولیت خود در کشتار غیرنظامیان در منطقه دونباس و دیگر نقاط اوکراین بپذیرد افزود: رژیم کی‌یف در حال حاضر، از کاربرد تسلیحات کشورهای غربی علیه غیرنظامیان به عنوان ابزار ارعاب و هراس‌افکنی استفاده می‌کند و این مصداق تروریسم دولتی است.

پیش از این نیز وزارت وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که نظامیان اوکراینی با موشک‌های «توچکا-یو»، مهمات خوشه‌ای و هواپیماهای بدون سرنشین Tu-143 مناطق شهری در شهرهای «بلگورود»، و «کورسک» را هدف قرار دادند.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای غربی علاوه بر حمایت‌های سیاسی از کی‌یف و اعمال بسته‌های تحریمی پی‌درپی با ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به خاک اوکراین، تلاش دارند پیشروی ارتش روسیه در خاک اوکراین را متوقف کنند.

در تازه‌ترین تحولات میدانی در درگیری نیروهای روسیه و اوکراین، ارتش روسیه اعلام کرد کنترل تمام مناطق استان راهبردی لوهانسک در شرق اوکراین را به دست گرفته است.

نظر شما