شناسهٔ خبر: 54960861 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

اولیانوف: آمریکا در مذاکرات احیای برجام سریع‌تر موضع‌گیری کند

سفیر و نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین خطاب به آمریکا نوشت: وقت آن رسیده است که در جریان مذاکرات (احیای برجام) سریع‌تر موضع‌گیری کند.

صاحب‌خبر -

میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین که ریاست هیات این کشور در مذاکرات را بر عهده دارد در توئیتی نوشت: اگر واشنگتن واقعاً به احیای برجام متعهد است، وقت آن رسیده است که در جریان مذاکرات سریع‌تر موضع‌گیری کند.

به گزارش اعتدال، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته پیش در راس هیاتی دیپلماتیک به تهران سفر کرد تا در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات با مقام‌های کشورمان گفتگو کند. در نتیجه رایزنی‌های صورت گرفته مذاکرات برای حل اختلاف‌های باقی‌مانده میان ایران و آمریکا از طریق نماینده اتحادیه اروپا از سرگرفته شد.

در جریان گفتگو‌های فشرده‌ای که هفته گذشته با وساطت انریکه مورا (معاون بورل) در دوحه برگزار شد نظرات و پیشنهاد‌های عملیاتی ایران درباره موارد باقیمانده طرح شد و طرف مقابل نیز ملاحظات خود را ارائه کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، برآیند گفتگو‌ها را مثبت ارزیابی، اما تصریح کرد: باید دید طرف آمریکایی چگونه می‌خواهد از فرصت دیپلماسی بهره گیرد. اکنون مسیر دیپلماسی باز است و ما برای رسیدن به نقطه نهایی توافقی خوب و پایدار، جدی و صادق هستیم و همواره در مذاکرات، پیشنهادات و ایده‌های مثبت خود را مطرح کرده‌ایم.

وی دو روز پیش در گفتگو با همتای فرانسوی افزود: طرف آمریکایی بدون رویکرد مبتنی بر ابتکار و پیشرفت در دوحه حضور یافت. معتقدیم نباید جای ابتکار سیاسی را تکرار مواضع قبلی پر کند.

دور بعدی مذاکرات میان ایران و آمریکا به واسطه اتحادیه اروپا، در حال برنامه ریزی است. علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان عنوان کرد: ادامه گفتگو‌ها براساس توافقی است که بین ما و طرف مقابل که به طور مشخص آقای مورا است، ادامه دارد. زمان و مکان مذاکرات بعدی در تبادلات ما و آقای مورا وجود دارد و در حال نهایی سازی است.

نظر شما