شناسهٔ خبر: 54959317 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

امین اسماعیل نژاد؛ در حد یک فوق ستاره

صاحب‌خبر -
امین اسماعیل نژاد؛ در حد یک فوق ستاره
خبرگزاری آریا- ایران با یک نمایش تحسین برانگیز موفق به شکست لهستان قدرتمند شد.
به گزارش آریا، ایران و لهستان در چارچوب رقابت های لیگ ملت های والیبال به مصاف هم رفتند که در نهایت این مسابقه با پیروزی ایران پایان یافت. در چارچوب رقابت های لیگ ملت های والیبال تیم های ایران و لهستان به مصاف هم رفتند که در نهایت این تیم ایران بود که موفق شد با حساب 3-2 پیروز از زمین مسابقه خارج شود.
تیم ملی والیبال ایران بعد از ثبت 4 پیروزی و 4 شکست در دو هفته ابتدایی رقابت‌های لیگ ملتها امشب پا به هفته سوم مسابقات گذاشت. شاگردان بهروز عطایی در هفته اول پرفراز و نشیب ظاهر شدند اما هرچه گذشت سرو قامتان ایران عملکرد بهتری از خود ارائه دادند و ما را به آینده امیدوار کردند. در هفته دوم رقابت ها اگرچه شکست ناامید کننده‌ای ایران مقابل بلغارستان تجربه کردیم اما پیروزی برابر کانادا و البته آمریکا باعث شد که همه چیز امیدوار کننده به نظر برسد. از طرف دیگر در مسابقه ای که به برزیل باختیم نیز عملکرد قابل قبولی از خود ارائه دادیم.
بدون شک ستاره اول ایران در دو هفته ابتدایی لیگ ملتها کسی نبود جز امین اسماعیل نژاد. بازیکنی که با عملکرد درخشان خود در لیگ نگاه بهروز عطایی را به خود جلب کرد و در همان هفته اول مسابقات نیز توانست خود را به ترکیب شروع کننده ایران تحمیل کند.‌ اما می توان اوج کار امین اسماعیل نژاد را بازی مقابل لهستان دانست. جایی که تیم ملی والیبال ایران موفق شد در یک بازی هیجان انگیز و فوق العاده حریف خود را با نتیجه 3-2 شکست دهد تا در هفته سوم شروع شگفت انگیزی را آن هم با پیروزی مقابل تیم پرستاره لهستان تجربه کرده باشیم.
باز هم این امین اسماعیل نژاد بود که با نمایش درخشان خود نشان داد که یک فوق ستاره نه تنها در والیبال ایران و آسیا بلکه در والیبال دنیا ظهور کرده است. اوج کار اسماعیل نژاد ست پنجم بازی بود که او از امتیاز دو پشت خط سرویس قرار گرفت. اسماعیل نژاد با سرویس‌های مهارنشدنی و شگفت انگیز خود موفق شد فاصله امتیازی عجیب و غریبی با لهستان ایجاد کند و یک بار دیگر مرد تعیین کننده والیبال ایران در این برد بزرگ لقب بگیرد. حالا دیگر گزاف نیست اگر بگویم امین اسماعیل نژاد فوق ستاره جدید والیبال ایران آسیا و دنیاست.
پس از این شکست رسانه لهستانی پل ست نوشت: لهستان در اولین دیدار خود در مسابقات لیگ ملت‌ها در گدانسک با نتیجه 3 بر 2 مغلوب ایران شد. لهستانی‌ها موفق شدند با پیروزی در ست چهارم که بسیار مهیج دنبال شد بازی را به ست پنجم بکشند. در ست پنجم و تعیین کننده والیبالیست‌های لهستانی تسلیم رقبای خود شدند. این دومین شکست والیبالیست های لهستان در نهمین بازی لیگ ملت‌هایوالیبال 2022 است.
این رسانه لهستانی باخت والیبال لهستان مقابل ایران را شگفت انگیز دانست و ادامه داد: این دیدار اولین حضور نیکولا گربیچ در مقابل تماشاگران لهستانی به عنوان سرمربی سرخپوشان بود. در ست پنجم این مسابقه ایران توانست با نتیجه 12 بر 2 پیش بیفتد و این یعنی اختلاف 10 امتیازی!  
نیکولا گربیچ پس از شکست 3 بر 2 شاگردانش (تیم ملی والیبال لهستان) برابر ایران گفت: ایران عالی بازی کرد. گاهی اوقات تیمی که در جدول رده‌بندی از حریف پایین‌تر است و شاید این امکان را نداشته باشد که به مرحله نهایی مسابقات صعود کند، با تمام رؤیاهای خود بازی می‌کند و این رؤیا انگیزه‌ای فوق‌العاده به بازیکنان می‌دهد.
سرمربی تیم ملی والیبال لهستان با تأکید بر اینکه به هیچ وجه در مورد نتیجه فکر نمی‌کند، گفت: به عملکرد و این‌که چه اقدامی باید در آینده انجام دهیم، فکر می‌کنم. مشخص است که من هیچ چیزی را تغییر نمی‌دهم چون می‌خواهم بازیکنان را در شرایط سخت بسنجم و بفهمم اگر بعضی از بازیکنان با عملکرد خوبی بازی را شروع نمی‌کنند، آیا می‌توانند به بازی بازگردند. اگر بتوانید این بازیکن را در شرایط بازی حفظ کنید گاهی اوقات به بازی بازمی‌گردد و عملکرد خوبی خواهد داشت؛ البته در برخی موارد هم عملکرد بازیکن بهبود نمی‌یابد، این نکته مهمی در والیبال است که چه‌زمانی بازیکن را تعویض کنید.

نظر شما