شناسهٔ خبر: 54957050 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امروز چهارشنبه اعلام شد؛

آخرین ارزیابی وزارت دفاع انگلیس از درگیری ها در اوکراین

محمدرضا الكائی

منابع اطلاعاتی وزارت دفاع انگلیس اعلام کردند که در روزهای پیش رو، شهر «اسلوویانسک» در منطقه دونتسک در شرق اوکراین صحنه بعدی درگیری ها بین نیروهای روسی و اوکراینی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع اطلاعاتی وزارت دفاع انگلیس اعلام کردند که در روزهای پیش رو، شهر «اسلوویانسک» در منطقه دونتسک در شرق اوکراین صحنه بعدی درگیری ها بین نیروهای روسی و اوکراینی خواهد بود.

وزرات دفاع انگلیس در پیامی که در توییتر منتشر کرد، نوشت: روسیه احتمالاً به تحکیم کنترل خود بر «لیسیچانسک» و «لوهانسک» ادامه می دهد. در شمال، اکثر واحدهای موجود باقیمانده از گروه‌های نیروهای شرقی و غربی را به محور «ایزیوم» اعزام کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: طی هفته گذشته تا کنون، نیروهای روسی احتمالاً تا ۵ کیلومتر دیگر در جاده اصلی E۴۰ از «ایزیوم» پیشروی کرده اند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که پیشتر مقامات اوکراینی همزمان با دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به ارتش این کشور به ادامه پیشروی‌ها در شرق اوکراین، اعلام کردند که نیروهای اوکراینی خطوط دفاعی جدیدی را در دونتسک ایجاد کرده و قصد دارند در جنوب این کشور حملاتی متقابل را آغاز کنند.

ارتش روسیه در هفته های گذشته موفق شد ابتدا سیطره خود را بر شهر راهبردی «سیویرودونتسک» تثبیت کند و سپس با تمرکز بر دومین شهر منطقه لوهانسک و تحت کنترل گرفتن آن، یعنی لیسیچانسک منطقه مذکور را که با عنوان جمهوری خلق لوهانسک به رسمیت شناخته، آزاد کند.

نظر شما