شناسهٔ خبر: 54954935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دانشگاه تبریز میزبان 2800 دانشجوی ورزشکار

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز گفت: المپیاد ورزشی دانشجویان با حضور بیش از ۲۸۰۰ ورزشکار از ۱۲۷ دانشگاه کشور از ۱۸ تیر لغایت ۵ مرداد، به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حسین امامعلی‌پور در نشست خبری پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه تبریز اظهار کرد: المپیاد دانشجویان کشور به میزبانی دانشگاه تبریز در بخش دختران در ۱۰ رشته بسکتبال، والیبال، تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، دو و میدانی، تکواندو، کاراته ، تیراندازی و فوتسال و در بخش پسـران در ۱۲ رشته فوتسال، والیبال، بسـکتبال، تنیس روی میز، بـدمینتون، شـنا، دو و میدانی، کاراته، تکواندو، تیراندازی و کشتی آزاد و فرنگی برگزار خواهد شد.

وی گفت: این دوره از المپیاد در سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزار نشد و خوشبختانه بعد از فروکش کردن ویروس کرونا بعد از چهار سال برگزار می‌شود.

امامعلی‌پور با اشاره به زمان ورود ورزشکاران به تبریز افزود:  ۱۷ تیر ماه زمان ورود تیم‌ها به دهکده مسابقات بوده  و ۱۸ تیر افتتاحیه مسابقات در بخش دختران برگزار و همزمان مسابقات در رشته‌های فوتسال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، تکواندو، بدمینتون و تیراندازی آغاز خواهد شد و فینال دختران ۲۴ تیر برگزار می‌شود، همچنین رشته‌های تنیس روی میز، تکواندو، بدمینتون، تیراندازی دختران از ۱۸ تا ۲۰ تیر و رشته‌های شنا، کاراته و دوومیدانی ۲۳و ۲۴ تیر ماه برگزار می‌شوند.

وی یادآور شد: ورود تیم‌های پسران نیز به دهکده مسابقات ۲۸ تیر ماه خواهد بود و افتتاحیه‌ی المپیاد  پسران نیز ۲۹ تیر برگزار و در ۱۱ رشته‌ی ورزشی مسابقات خود را آغاز خواهند کرد که رشته‌های‌ فوتسال، بسکتبال و والیبال در هشت روز پیگیری و بازی‌های رده‌بندی و فینال در چهارم مرداد ماه برگزار خواهد شد و رشته‌های تکواندو، تنیس روی میز، بدمینتون و تیرندازی پسران در سه روز از ۲۹ تیر تا ۳۱ تیر برگزار شده و رشته‌های شنا، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، کاراته هم در سوم و چهارم مرداد ماه انجام می‌شود.

اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان ما از سال ۱۳۹۹ آماده برگزاری المپیاد پانزدهم در دانشگاه گیلان بودیم و و سه بار نیز تا مرز برگزاری آن رفتیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد.

 ابراهیم علیدوست ادامه داد: سال گذشته ۱۸ رشته برای پسران و ۱۴ رشته برای دختران تعیین کرده بودیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا قرار شد، تعداد رشته‌ها و نفرات را کاهش دهیم و نهایتاً جمع بندی این شد که المپیاد را در سال ۱۴۰۱ برگزار کنیم اما دانشگاه گیلان میزبانی آن را نپذیرفت و به سراغ کاندیدای بعدی که دانشگاه تبریز بود، رفتیم.

وی افزود: بعد از اینکه دانشگاه تبریز در بهمن ماه برای میزبانی این مسابقات اعلام آمادگی کرد، اسفند ماه از دانشگاه بازدید و آمادگی دانشگاه برای برگزاری آن را تایید کردیم اما متاسفانه پس از آن به دلیل تعطیلات عید نوروز و ماه رمضان تاخیر به وجود آمد.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان کشور خاطرنشان کرد: المپیادهای دانشجویی، رخدادهای بزرگی هستند که این المپیاد اولین رویداد بزرگ کشوری پس از شیوع ویروس کرونا است که در ۲۲ رشته ورزشی، ۱۰ رشته برای دختران و ۱۲ رشته برای پسران برگزار می‌شود و اهمیت رویداد از این جهت است که برای افتتاحیه، وزیر علوم و ورزش هم حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: دو هزار و ۸۰۰ ورزشکار در این المپیاد حضور دارند که یک هزار و ۳۰۰ دختر و یک هزار و ۵۰۰ پسر خواهند بود که بیش از ۵ هزار نفر در این رویداد حاضر خواهند شد و نکته‌ی مهم حضور قهرمانان ملی در این المپیاد است.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان کشور یادآور شد: افتتاحیه و اختتامیه این المپیاد و برخی از رویدادهای آن، علاوه بر شبکه‌ی سهند از شبکه‌ی خبر، سه و ورزش نمایش داده می‌شوند که پوشش اصلی آن بر عهده‌ی صداوسیما است.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا دانشجویان از این رویداد، خاطره‌ی خوبی داشته باشند و ظرفیت‌های استانی هم فعال شود البته ما در برگزاری این المپیاد از ظرفیت نیروهای داوطلب هم استفاده کرده‌ایم.

وی افزود: از ۱۱ فدراسیون که تیم‌های ورزشی آنها در المپیاد حضور دارند، دعوت شده است تا تیم‌ها را رصد کرده و استعدادها را شناسایی کنند که ظرفیت خوبی برای ورود دانشجویان به ورزش حرفه‌ای است.

 محمدرسول خدادادی، دبیر کل اجرایی پانزدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور نیز در خصوص برنامه‌های گردشگری این المپیاد گفت: کمیته‌ای برای برنامه‌های فرهنگی این المپیاد مد نظر قرار گرفته ایم و در داخل دانشگاه و خوابگاه فضاهای فرهنگی ایجاد شده است تا دانشجویان از ظرفیت‌های گردشگری و فضاهای تاریخی تبریز هم استفاده کنند.

انتهای پیام

 

 

نظر شما