شناسهٔ خبر: 54953964 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در الجزایر صورت گرفت؛

دیدار تاریخی «اسماعیل هنیه» و «محمود عباس»

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از سال ها قطعی دیدارهای دوجانبه، در حاشیه جشن های سالگرد استقلال الجزایر با هم دیدار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیروز سه شنبه پس از سال‌ها قطعی ملاقات دو جانبه، در حضور «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر و به دعوت او در پایتخت این کشور دیدار کردند.

دفتر ریاست جمهوری الجزایر با انتشار جزئیات این دیدار و تصاویر آن اعلام کرد که محمود عباس و اسماعیل هنیه پس از سال‌ها قطعی دیدارهای دوجانبه، در حاشیه مراسم شصتمین سالگرد استقلال الجزایر و در کاخ «مؤتمرات» واقع در غرب پایتخت با حضور رئیس جمهور این کشور با هم دیدار تاریخی داشتند.

بر اساس این گزارش، محمود عباس در دیدار با عبدالمجید تبون درباره تازه‌ترین تحولات مربوط به مسئله فلسطین و تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین بحث و تبادل نظر کرد. دو طرف همچنین درباره راه کارهای تقویت روابط دو جانبه بین دو کشور و ملت فلسطین و الجزایر و مسائل و موضوعات مشترک مورد توجه دو طرف رایزنی کردند.

به گزارش منابع فلسطینی در این دیدار علاوه بر عباس و هنیه، «زیاد عمر» معاون نخست وزیر فلسطین، «ماجد فرج» رئیس سرویس اطلاعاتی فلسطین، «محمد الهباش» قاضی قضات فلسطین و «سامی ابو زهری» از رهبران جنبش حماس حضور داشتند.

گفتنی است که رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای حضور در مراسم شصتمین سالگرد استقلال الجزایر و با هدف پیشبرد مذاکرات آشتی ملی گروه‌های فلسطینی به این کشور سفر کرده‌اند.

دو جنبش فتح و حماس سال‌هاست که با هم اختلاف دارند و میانجیگری‌هایی که اغلب از سوی مصر برای کاهش اختلافات و اجرای آشتی ملی انجام گرفته تاکنون موفقیت آمیز نبوده است.

نظر شما