شناسهٔ خبر: 54953930 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد؛

ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان در کشور/ هیچ روستایی در کشور معطل بازنگری طرح هادی نخواهد بود

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در خصوص تامین مسکن برای اقشار کم درآمد تفاهم نامه ای میان بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان منعقد شده و در این راستا ۲۰ هزار واحد مسکن احداث می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، اکبر نیکزاد در دیدار با دهیاران و بخشداران میاندوآب، باروق و  چهاربرج، با اشاره به اجرای طرح هادی روستایی، اظهار کرد: هیچ روستایی در کشور معطل بازنگری طرح هادی نخواهد بود و در هر کجا که نیاز به بازنگری در طرح هادی است، انجام شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه مشکلات در قالب ضوابط و مقررات قابل حل است، گفت: در بازنگری طرح های هادی روستایی باید نهایت دقت نظر انجام گیرد تا مشکلات موجود مرتفع شود.

وی با اشاره به عزم راسخ دولت بر محرومیت زدایی، افزود: در خصوص تامین مسکن برای اقشار کم درآمد تفاهم نامه ای میان بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان منعقد شده و در این راستا 20 هزار واحد مسکن احداث می شود.

نیکزاد در ادامه با اشاره به اهمیت تامین مسکن و شرایط مناسب برای زندگی روستایی، گفت: افزایش محدوده روستایی و اجرای طرح هادی بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد و هرچه نیز امکانات رفاهی در روستاها مهیا شود، زمینه اشتغال و درآمد پایدار نیز افزایش می یابد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه 40 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور وجود دارد، تصریح کرد: بدلیل کوچک بودن محدوده روستاها، برخی از اهالی مناطق روستایی مجبور به تامین مسکن و ساخت و ساز در خارج از محدوده می شوند که بدلیل غیر قانونی بودن اعطای انشعابات آب، برق و گاز علاوه بر خود دستگاه های خدمات رسان و دهیاران را نیز با مشکل مواجه می کنند و به صراحت می گوییم که مبنای ساخت و ساز در محدوده روستا تابع ضوابط و قوانین طرح هادی و محدوده روستاست.

وی هم چنین از اختصاص اعتبار برای طرح هادی روستایی و سهمیه برای احداث مسکن محرومین خبر داد و گفت: تصمیم‌هایی که در این سفر در خصوص اجرای برخی طرح‌ها گرفته می‌شود، ظرف ۲ ماه آینده از آنها بازدید خواهم کرد و باید عملی شود.

هم چنین امام جمعه چهاربرج و فرمانداران میاندوآب و چهاربرج در این جلسات برخی مسائل و مشکلات را مطرح کردند.

انتهای پیام/

نظر شما