شناسهٔ خبر: 54953510 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پردیس های سلامت در استانهای کشور راه اندازی می شود

معاون فنآوری و نوآوری وزارت علوم گفت: با مشارکت دانشگاههای علوم پزشکی و پارک های علم و فنآوری بزودی «پردیس های سلامت» در استانها راه اندازی و فعال می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ نشست روسای دانشگاههای استان قزوین با علی خیرالدین معاون فنآوری و نوآوری وزارت علوم سه شنبه شب در محل پارک علم و فنآوری قزوین برگزار شد.

علی خیرالدین در این نشست اظهارداشت: آیین نامه ارتقا درحال بازنگری است که یک ماده نیز به چهار ماده قبلی آ« اضافه شده و برای شرکت های دانش بنیان واشتغال امتیازات بیشتری پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: برای ساماندهی نیازهای بخش های صنعت و تولید سامانه ای تدارک دیده شده که مدیران شرکتها حتما باید به آن مراجعه کرده و با نیازها آشنا شده و برای هماهنگی ایده های خود اقدام کنند.

معاون وزیر علوم یادآورشد: لازم است نقشه منطقه ای جامع نیاز کشور ترسیم شود تا ایده های شرکت های دانش بنیان بر اساس آن طراحی و هدایت شود و شکل بگیرد و حتما باید اساتید دانشگاه نیز به سمت فنآوری سوق داده شوند.

image_2022_7_6-7_55_2_965_cgh

خیرالدین تصریح کرد: امروز به جای تولید مقاله در دانشگاهها باید به سمت تولید ایده و محصول و اشتغال حرکت کنیم و از ظرفیت های مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان برای رسیدن به اهداف توسعه ای استفاده شود.

وی گفت: از آنجا که مرکز رشد دانشگاه بین المللی قزوین نمی تواند جایگاه پارک علم و فنآوری را داشته باشد لذا می توانید نسبت به ایجاد پردیس اقدام کنید تا زایشی شود و هنگامی که به تولید انبوه رسیدند وارد مراکز رشد شوند.

اجرای طرح«دستیار فنآور»

این مسئول بیان کرد: مراکز رشد می توانند از طرح« دستیار فنآور» استفاده کنند که با این روش دانشجو می تواند شش ماه در یک شرکت دانش بنیان همکاری کند و حقوق آن را تامین می کنیم تا کارآموزی انجام شود.

وی یادآورشد: در این طرح به دانشجویان لیسانس در صورت فعالیت در مراکز رشد ماهانه یک میلیون تومان، افراد فوق لیسانس ماهانه 2 میلیون و دکتری ماهانه 3 میلیون تومان حقوق تا شش ماه پرداخت می شود.

راه اندازی پردیس سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی

معاون فنآوری و نوآوری وزارت علوم تصریح کرد: با همکاری پارک های علم و فنآوری و دانشگاههای علوم پزشکی تصمیم داریم «پردیس های سلامت» را در استانهای کشور راه اندازی کنیم.

image_2022_7_6-7_55_3_486_SPO

وی گفت: دانشگاههایی که مراکز کارآفرینی ندارند حتما بایستی نسبت به راه اندازی این مراکز اقدام کنند زیرا این کار اولین گام در ورود به حوزه فنآوری است. 

خیرالدین تصریح کرد: مراکز رشد حتما بایستی مجوز شورای فنآوری و گسترش را دریافت کرده و طرح « دستیار فنآور» را در مراکز خود فعال کنند.

در ادامه روسای دانشگاهها ایده ها و نقطه نظرات خود و نیز مشکلات مراکز دانشگاهی خود را با معاون وزیر علوم در میان گذاشتند.

انتهای پیام

 

نظر شما