شناسهٔ خبر: 54953472 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جشنواره ملی نهج البلاغه در یزد برگزار می‌شود

حمید رضا دهقان

جشنواره ملی نهج البلاغه به همت دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد در دو بخش فرهنگی ادبی و پژوهشی اول مردادماه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

این جشنواره با هدف توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نهج البلاغه در راستای آموزه‌های دینی و تربیتی مبتنی بر فرمایشات گهربار موالی الموحدین حضرت امیرالمومنین علی(ع) در قالب‌های فرهنگی و هنری، بکارگیری و انتشار آثار مطلوب ارسالی در قالب‌های مختلف و ارائه به مجموعه‌های فرهنگی، اجتماعی و انقلابی و نیز تجلیل از مبلغان و فعالان فرهنگی، ادبی و هنری در عرصه ترویج مضامین نهج البلاغه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام «مجید غضنفری» مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فنی و حرفه ای یزد در جمع خبرنگاران در این باره اظهار کرد: امروز علی‌رغم فراهم بودن امکانات متنوع آموزشی، اطلاعات جامعه در سطح مناسبی نیست و یکی از اهداف دانشگاه فنی و حرفه ای از برگزاری این جشنواره، خارج کردن نهج البلاغه از مهجوریت بوده است.

وی گفت: قطعاً اگر امروز تنها توجه اجمالی هم به نهج البلاغه می‌شد، بسیاری از مشکلات جامعه را شاهد نبودیم.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در دو بخش ادبی هنری و بخش پژوهشی برگزار می شود که آخرین معلت ارسال آثار در بخش ادبی و هنری ۲۷ تیرماه و اختتامیه این بخش از جشنواره اول مردادماه سالجاریست.

غضنفری در مورد بخش پژوهشی جشنواره نیز گفت: این بخش در راستای آموزهای نهج البلاغه است که فراخوان آن همزمان با آیین اختتامیه مرحله اول جشنواره انجام و مهلت ارسال آثار آن همزمان با دهه فجر امسال و میلاد مبارک امام علی(ع)‌ خواهد بود.

مرحله اول این جشنواره در بخشهای ادبی( شامل شعر و داستان کوتاه)، هنرهای تجسمی (شامل پوستر، خوشنویسی، نقاشی و غیره)، بخش هنرهای دیجیتال(شامل کلیپ، موشن گرافی، عکاسی و انیمیشن) و بخش صنایع دستی( اعم از نگارگری، قلم زنی، سفال و زیورآلات و غیره)، برگزار می‌شود.

محورهای این جشنواره نیز شامل دشمن شناسی در نهج البلاغه، زندگی سالم در نهج البلاغه، احلاق فردی و اجتماعی درر نهج البلاغه، اقتصاد سالم و جامعه پویا در نهج البلاغه، مدیریت و اخلاق مدیران در نهج البلاغه، مضامین فرهنگی و تربیتی در نهج البلاغه و سیری در نهج البلاغه تعیین شده است.

«احمد محتمشی» دبیر علمی این همایش نیز در نشست با خبرنگاران طی سخنانی اظهار کرد: نهج البلاغه بعد از قران مجید، گرانبهاترین کتاب هدایت در جامعه مسلمین محسوب می شود به طوری که امام علی(ع) خود در این خصوص می‌فرمایند؛ درمان دردهای شما در نهج البلاغه است.  

وی اضافه کرد: هر چه در حال حاضر مشکل در جامعه و ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و حکومتی و دیگر بخشهای آن داریم، به دلیل جدایی مسئولان و مردم است و برای رفه این مشکلات قبل از هر چیزی باید در خودمان منش و رفتار امر المومنین(ع)‌ را پیاده کنیم لذا از اهداف برگزاری این جشنواره تقویت عقل نظری و همچنین ارتقای عقل عملی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: شرط ظهور آخرین منجی عالم بشریت ایجاد شرایط تحصیلی است نه شرایط حصولی، به عبارتی باید به احکام عمل کنیم تا شرایط برای ظهور حاصل شود و در این صورت مشکلات جامعه برطرف می شود.

گفتنی است،‌ علاقمندان می‌توانند ضمن ارسال آثار خود از طریق آدرس پست الکترونیکی tvu.nahj@gmail.com  برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۱۳۳۵۵۳۱۶۴ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

نظر شما