شناسهٔ خبر: 54953094 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر امور خارجه:

ایران نهایت تلاش خود را برای آزادی حمید نوری به کار خواهد بست

وزیر امور خارجه در دیدار فرزند حمید نوری شهروند ایرانی زندانی در سوئد، تاکید کرد: ایران پرونده حمید نوری را با حساسیت زیاد دنبال می‌کند و نهایت تلاش خود را برای آزادی او به کار خواهد بست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه پس از گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه سوئد، در دیداری صمیمانه با فرزند حمید نوری شهروند ایرانی بازداشتی در سوئد، اقداماتی که تاکنون در سطوح مختلف کشور و به ویژه وزارت امور خارجه برای پیگیری پرونده آقای نوری صورت گرفته، را تشریح کرد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران پرونده حمید نوری را با حساسیت زیاد دنبال می‌کند و نهایت تلاش خود را برای آزادی او به کار خواهد بست.  

در این دیدار در مورد فشارها و تضییقات وارد شده بر آقای نوری در جریان بازداشت غیر قانونی و فرآیند ناعادلانه دادگاه گفتگو به عمل آمد. 

وزیر امور خارجه، استقامت و ایستادگی حمید نوری در برابر تمامی فشارها را ستود و افزود: حمایت و دفاع از اتباع ایران در هر کجای دنیا که باشند، وظیفه ذاتی وزارت خارجه است و در این مورد نیز حداکثر تلاش خود را بکار خواهیم بست.  

امیرعبداللهیان همزمان با این دیدار، تلفنی با سفیر کشورمان در سوئد نیز گفتگو کرد و ضمن کسب اطلاع از آخرین وضعیت حمید نوری، توصیه‌های لازم جهت تداوم و تقویت تلاش های حمایتی از شهروند ایرانی یادشده را ارائه کرد.  

فرزند حمید نوری نیز در این دیدار، ضمن تشکر از مساعی بعمل آمده، شرایط منجر به بازداشت و محاکمه ایشان را تشریح کرد و خواهان ادامه تلاشها برای آزاد شدن او شد.

 حمید نوری شهروند ایرانی با شیادی گروهک منافقین، توسط نیروهای امنیتی سوئد بازداشت و تحت محاکمه قرار گرفته است.

در این دیدار ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز حضور داشت.

 

 

پایان پیام/50

نظر شما