شناسهٔ خبر: 54952002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس بنیاد مسکن: بازنگری طرح هادی در روستاها بدون محدودیت انجام گیرد

مهاباد - ایرنا - رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه توسعه هیچ روستایی در کشور لنگ بازنگری طرح هادی نخواهد بود، گفت: بازنگری طرح هادی هر روستایی که نیاز است باید انجام گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر نیکزاد سه‌شنبه شب در نشست با دهیاران شهرستان چهاربرج اظهار کرد: هر مشکل و مساله‌ای در چهارچوب قانون و مقررات قابل حل است و باید در بازنگری طرح هادی مسایل و مشکلات روستاها حل شود.

وی با بیان اینکه توسعه روستاها خواسته روستاییان است، گفت: هنر ما این است که در بازنگری طرح هادی مشکلات پیش‌رو در توسعه روستا را حل کنیم.  

نیکزاد گفت: مشاهده می‌شود که با ستاره‌دار کردن طرح هادی در برخی روستاها مانع توسعه آن می‌شوند که می‌خواهم با دقت بیشتر این مسایل حل شود.

‌ وی با اشاره به اهمیت تامین مسکن و شرایط مناسب برای زندگی روستایی گفت: افزایش محدوده روستایی و اجرای طرح هادی بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد و هرچه امکانات رفاهی در روستاها مهیا شود زمینه اشتغال و درآمد پایدار نیز افزایش خواهد یافت.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: بدلیل کوچک بودن محدوده روستاها، برخی از اهالی مناطق روستایی مجبور به تامین مسکن و ساخت و ساز در خارج از محدوده می شوند که بدلیل غیر قانونی بودن اعطای انشعابات آب، برق و گاز علاوه بر خود دستگاه‌های خدمات رسان و دهیاران را نیز با مشکل مواجه می کنند و به صراحت می گوییم که مبنای ساخت و ساز در محدوده روستا تابع ضوابط و قوانین طرح هادی و محدوده روستاست.

رییس بنیاد مسکن: بازنگری طرح هادی در روستاها بدون محدودیت انجام گیرد

به گزارش ایرنا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه در سفری یکروزه با استقبال مسوولان شهرستان میاندوآب وارد این شهرستان شد و در بدو ورود به مقام شامخ ۸۵۰ شهید والامقام و سرافراز این منطقه ادای احترام کرد.

بازدید از روستای «ارمناک سفلی» بخش مرکزی میاندوآب و سفر به شهرستان‌های تازه تاسیس باروق و چهاربرج و حضور در روستاهای «باش‌بلاغ» و «نادرگلی» باروق، روستای «کردکندی» و «اسلام‌آباد» چهاربرج و نشست با دهیاران این شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های «نیکزاد» در این سفر است.

در این سفر مهدی عیسی‌زاده نماینده شهرستان‌های میاندوآب، چهاربرج و باروق، علی پیام فرماندار ویژه میاندوآب، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی و جمعی از مسوولان محلی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را همراهی کردند.  

میاندوآب، چهاربرج و باروق دارای ۱۹۹ روستا هستند که حدود ۴۰ درصد واحدهای روستایی این شهرستان‌ها مقاوم سازی شده‌است.

نظر شما