شناسهٔ خبر: 54951955 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

سومین یادواره شهدا و تکریم ۷۹۲ عضو خانواده ایثارگری شهرداری قم برگزار شد

موج نیوز

سومین یادواره شهدا و تکریم ۷۹۲ عضو خانواده ایثارگری شهرداری قم همراه با آئین رونمایی از سردیس شهید حسین مولوی و با حضور پیکر پاک شهید گمنام برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج قم، سومین یادواره شهدا و تکریم ۷۹۲ عضو خانواده ایثارگری شهرداری قم همراه با آئین رونمایی از سردیس شهید حسین مولوی ظهر امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران شهری و استانی و همچنین خانواده شهدای شهرداری قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان سخنران این مراسم، حفظ و ایجاد قدرت را تنها شیوه زنده نگه‌داشتن راه شهدا دانست و افزود: وقتی مقام معظم رهبری شهدا را مظهر قدرت ملت می‌داند باید بدانیم شهدا هم قدرتمند هستند و هم قدرت آفرین و این خصلت را باید در جامعه ایجاد کنیم تا راه شهدا زنده بماند.

استاد حوزه و دانشگاه بر تربیت قدرتمند فرزندان تأکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری ملت را قوی تربیت‌کرده و از بسیج انتظار قدرت دارد و از همه مسئولان می‌خواهد تا باقدرت دادن به ملت، مردم را در تمام تصمیم‌گیری‌ها سهیم کنند.

وی تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در بسیج را نشان از قدرت بخشی به بسیج دانست و ابراز کرد: مقام معظم رهبری اجازه نمی‌دهد بسیج تنها مطیع باشد و با تأکید بر تشکیل هیئت اندیشه‌ورز تلاش می‌کنند بسیج را که تحت مدیریت مستقیم ایشان است قدرتمند و با تفکر تربیت کند.

پناهیان با بیان اینکه دولت‌های غرب با تضعیف مردم حکم‌فرمایی می‌کنند تصریح کرد: حکومت در ایران با ممنوعیت کارهایی مانند قمار و مشروب که ملت را تضعیف می‌کند، به ملت قدرت داده است درحالی‌که غرب هرزگی را به جوانان تحمیل می‌کند.

وی با یادآوری قدرت مکتب سلیمانی بزرگ با قاطعیت خاطرنشان کرد: باید به نوجوانان و جوانان قدرت عزم، فکر و اراده بدهیم و در همه حوزه‌ها آن‌ها را قوی تربیت کنیم.

سردار سید جواد هاشمی دیگر سخنران این مراسم، بسیج را پایگاه رشد و سخاوت در کشور دانست و افزود: امروز برگزاری یادواره شهدا و بزرگداشت ۷۹۲ عضو ایثارگر شهرداری نشان قدرت و جایگاه شهدا در مجموعه شهرداری داشته و برگزاری یادواره یکی از راه‌های زنده نگه‌داشتن خاطره شهدا است.

مسئول بسیج ادارات استان قم با بیان اینکه شهدا نماد عالی تفکر و فرهیختگی در کشور هستند تصریح کرد: شهر قم بیشترین اسطوره و اسوه را در این حوزه داشته و روحشان ناظر عملکرد ما در جایگاه‌هایمان است.

وی با یادآوری دوباره نظم و توسعه شهر قم خاطرنشان کرد: امروز باید فرهنگ ایثار و شهادت را مانند نظم در شهر قم پیاده کرده و امربه‌معروف و نهی از منکر را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

هاشمی با یادآوری سخن مقام معظم رهبری در پاسخ به تعرض دشمنان به کشور تأکید کرد: دشمنان باید شاهد حضور ما در یادواره شهدا باشند و بدانند هر تعرضی به کشور ما پاسخی سنگین خواهد داشت.

در پایان این یادواره، از یادمان شهید حسین مولوی و سند هویتی شهید غلامرضا بابا احمدی در شهرداری قم رونمایی شد.

لازم به ذکر است سردیس شهید مولوی به همت سازمان زیباسازی شهرداری قم ساخته و به‌زودی با حضور خانواده شهید در شهر قم نصب خواهد شد.

نظر شما