شناسهٔ خبر: 54951542 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

داور جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) مطرح کرد:

استفاده از قدرت شبکه‌های اجتماعی و تکنیک‌های رسانه‌ای برای ترویج معارف رضوی

داور جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: ترویج معارف رضوی با قدرت شبکه‌های اجتماعی و تکنیک‌های رسانه‌ای امکان‌پذیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس به نقل از آستان نیوز کمیل خجسته اظهار کرد: ویژگی شبکه‌های اجتماعی، بی‌مرزی آن‌ها است و با توجه به اینکه حب و معرفت به امام رضا(ع)، امری مشترک بین مسلمانان است، ما در این عصر می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. 

داور بخش شبکه‌های اجتماعی جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی این قدرت را دارند که با استفاده از آنها و بهره‌گیری از معرفت و معارف امام رضا(ع)، بتوانیم جریان اسلام ناب و معارف رضوی را گسترش دهیم و اگر این کار با تکنیک‌های رسانه‌ای جدید همراه شود چه بسا بتوانند حرکت‌های اجتماعی موثری را رقم بزنند.

ویژگی شاخص آثار دومین دوره

خجسته در خصوص آثار ارسال شده به بخش شبکه‌های اجتماعی دومین دوره جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) گفت: عبور تولیدکنندگان محتوا و فعالین عرصه شبکه‌های اجتماعی از مرحله تولید صرف، و ورودشان به کمپین‌سازی و ایجاد حرکت‌های اجتماعی و رفتارسازی، مهم‌ترین ویژگی آثار این دوره بود که خبر از آینده خوبی می‌دهد.

ظرفیت جشنواره برای جریان سازی و وحدت‌آفرینی 

وی در پاسخ به افق پیش روی جشنواره نیز اظهار کرد: موضوع امام رضا(ع)، موضوعی مشترک در جهان اسلام است که اگر از صرف موضوعات عاطفی و احساسی خارج شود و در حوزه معرفتی و معارفی بیاید، می‌تواند جریان‌ساز باشد. 

این فعال حوزه رسانه ادامه داد: نکته دیگر اینکه، امام رضا(ع) یکی از مظاهر وحدت هستند به همین دلیل وحدت و علقه‌ای که بین مسلمانان و امام رضا(ع) وجود دارد می‌تواند جریان اسلامی و مسلمانان را به یکدیگر پیوند دهد و وحدت اسلام‌گرایانه‌ای ایجاد کند و شاید این افق بلند مدتی باشد که جشنواره امام رضا(ع) می‌تواند به آن سمت حرکت کند.

وی در ادامه گفت: نکته مهم دیگر اینکه ما در برگزاری این جشنواره با افراد دغدغه‌مند و با استعدادی آشنا شده‌ایم و شاید مامویت آستان قدس رضوی این باشد که این ظرفیت کشف شده و این آب‌های خالص چشمه‌های جوشان را، که هر کدام به سمتی در حال حرکت هستند، هدایت کند و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ارتباط مستمر با آنها، از این فرصت برای ارتقای کمی و کیفی آثار مرتبط با فرهنگ رضوی استفاده کند.

نظر شما