شناسهٔ خبر: 54951504 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

حقوق بازنشستگان در دولت سیزدهم حتی یک روز عقب نیفتاد/ تخصیص ...

اقتصاد ایران: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه امسال ۹هزار میلیارد تومان اعتبار را برای توسعه مراکز درمانی با بیش از ۱۰۰ پروژه درمانی در مناطق کم‌برخوردار درنظر گرفتیم، گفت: حتی یک روز هم در دولت سیزدهم حقوق بازنشستگان عقب نیفتاده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، میرهاشم موسوی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران، اظهار کرد: تامین اجتماعی یکی از بزرگ‌ترین دستگاه خدمت‌رسان به مردم است امروز بیش از ۵۰ درصد جامعه تحت پوشش خدمات اجتماعی ۱۸ خدمت در این سازمان هستند.

وی افزود: این سازمان به اقتضای بیمه تامین اجتماعی هم وضعیت فعلی و هم برای آتیه بیمه‌شدگان رقم بزند.

موسوی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی تنها ۲۰درصد جامعه تحت پوشش بیمه اجتماعی بودند ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۷۰درصد جامعه تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند که از خدمات جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی تنها ۲۰ مرکز درمانی ارائه خدمت می‌کرد ولی امروز مفتخر هستیم در حوزه درمان تامین اجتماعی ۳۸۰ مرکز تخصصی، فوق‌تخصصی و بیمارستانی را در کشور داریم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور با بیان اینکه جهاد تبیین اتفاق نیفتاده و این نقص است، اظهار کرد: خدمات متنوع و متکثری امروز در بخش‌های مختلف بهداشتی، درمانی و سایر اتفاق می‌افتد؛ به‌طوری‌که در همین ایام کرونا بیش از ۱۵۰هزار کارگاه از بخشودگی جرائم استفاده کردند.

موسوی تصریح کرد: بیش از ۸ هزار میلیارد تومان هزینه درمان کرونا در زمان بیماری بوده است که حدود ۳۰۰هزار نفر را تحت درمان قرار دادیم و توانستیم خدمات خوبی در این ایام ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه وضعیت موجود نقطه عدالت نیست و اعتقاد ما این است براساس اصل قانون اساسی تمام شئون زندگی و با پوشش آحاد جامعه در خدمت مردم باشیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور بیان کرد: با دستور رئیس‌‌جمهور در دولت سیزدهم بیش از ۵.۵ میلیون نفری که تحت پوشش درمانی نبودند، زیر پوشش قرار گرفتند.

موسوی با تاکید بر اینکه ما باید چتر و افق بیمه‌های اجتماعی برای صد در صد جامعه تحقق ببخشیم، خاطرنشان کرد: امسال اتفاق بزرگی در گام دوم انقلاب اسلامی رقم خورد آن هم ابلاغ سیاست‌های کلان تامین اجتماعی توسط مقام معظم رهبری بود که در نوع خود در بیش از ۴۰ سال اخیر یکی از بی‌نظیرترین سیاست‌ها است.

وی ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر یک میلیون نفر را تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دادیم و با آمدن دولت جدید رویکرد را بیش از دو برابر سرعت داد و امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تحت پوشش قرار گرفتند.

 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور با بیان اینکه امسال بیمه‌های دانشجویان ایرانی را احیا کردیم، افزود: با وزارت بهداشت و علوم وارد مذاکراتی شدیم که در قالب تسهیلات شرایط زیر پوشش قرار گرفتند افراد فراهم شود.

موسوی خاطرنشان کرد: اعتقادمان بر این است از ظرفیت‌های موجود را درست تدوین کنیم می‌توانیم بسیاری از مشکلات را رفع کنیم.

وی با تاکید بر توسعه مراکز درمانی به‌ویژه در مراکز کم‌برخوردار، گفت: در سال گذشته بیش از ۲۰ مرکز را در شهرهای کم‌برخوردار افتتاح کردیم و امسال ۹هزار میلیارد تومان اعتبار را برای توسعه مراکز درمانی با بیش از ۱۰۰ پروژه درمانی در مناطق کم‌برخوردار درنظر گرفتیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور ادامه داد: در هفته تامین‌اجتماعی پیش‌رو حدود ۲۰ پروژه را در تمام نقاط کشور  افتتاح خواهیم کرد.

موسوی با بیان اینکه در عرصه خدمت باید ظرفیت‌ها را فراهم و موانع را برداشت، اظهار کرد: در بحث توسعه بیمارستان حکمت ساری اعتقاد داشتیم یک مقدار کار عقب‌افتاده داشت که تاکیدمان بر این بود به بحث اختصاص بودجه سرعت دهیم تا به مرحله بهره‌برداری برسد.

 

وی با اعلام اینکه ما از ظرفیت موجود استفاده نمی‌کنیم، افزود: نباید ضریب اشغال بیمارستان‌های ما زیر ۵۰ باشد که نشان می‌دهد یک جای کار ما می‌لنگد و باید پاسخگوی نیاز مردم باشیم.

 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور اعلام کرد: آمادگی داریم تمام ظرفیت خود را در بخش‌های مختلف ارائه کنیم؛ چراکه خط راهبردی ما خط مواجهه با مردم است.

موسوی با اشاره به اینکه حتی یک روز هم در دولت سیزدهم حقوق  بازنشستگان عقب نیفتاده است، گفت: در دولت‌های قبلی روش‌هایی که مشکل برای ما زیاد گرده و روش‌های غلطی در پیش گرفته شده،  تا از سال ۹۵ تا پایان سال گذشته، ۹۰هزار میلیارد تومان تامین اجتماعی را بدهکار بانک‌ها کردند که آثار اقتصادی و تورمی خود را برجای گذاشته است ولی طی ۶ یا ۷ ماه اخیر هنوز ریالی از بانک برای پرداخت حقوق دریافت نکردیم.

وی با اشاره به اینکه بازنشستگان اعتراضاتی دارند که درحال رسیدگی است، یادآور شد: هر ظرفیتی که داریم در خدمت مردم است.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در این جلسه، اظهار کرد: باید نقاط مثبت گفته و تشکر شود، بخشی از جهاد تبیین همین است، دشمنان ما تلاش کتمان دارند و ما در مقابل جهاد تبیین به اندازه کتمان آنان نداریم.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه بیان نقاط قوت منافی با بیان ضعف‌ها و نقدها ندارد، افزود: بلکه بیان ضعف‌ها و مشکلات در راستای اعتلای دولت انقلابی است که دولت پیشرفت بیشتری داشته باشد؛ به این معنا که انتقاد با هدف مقدس پیشرفت و تقویت دولت نه تخریب باشد؛ چراکه می‌بینیم دولت با تمام قد حضور پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در بحث شانگهای، توجه به ۱۵ کشور همسایه، توجه به کشور آمریکا و آفریقا و امثال آن هر کدام‌شان کار و اقدام بزرگی بوده که برای مردم تفهیم نشده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تقدیر از خدمات خوب تامین‌اجتماعی، گفت: باید برای مردم خدمات آخرین شود تا در جریان قرار گیرند؛ البته برای ارزیابی در راستای رسیدن به عدالت کمیت یک شاخص است شاخص دیگر توزیع مناسب است که هدف عدالت تحقق پیدا خواهد کرد.

محمدی لائینی اظهار کرد: مازندران به‌صورت رسمی و غیررسمی دارای مناطق محروم است علاوه بر اینکه جمعیت فراوانی وارد استان می‌شوند و به خدمات مختلف نیاز دارند که ظرفیت‌های موجود در استان زیاد است اینگونه نباشد به مازندران متناسب با نیاز و ظرفیت کم‌توجهی شود.

 

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از شوخی‌ها جای واقعیت‌ها را گرفته است در عین اینکه واقعا مازندران محروم است ولی به این استان توجه نمی‌شود و به فضای سبز و جنگل نگاه می‌کنند می‌گویند این استان برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه انقلابی بودن یک دولت به شعار نیست بلکه به عملکرد است، گفت: در دولت‌های گذشته شعار مقام معظم رهبری بود ولی عمل به توصیه‌ها نبود واین بلاهای گذشته ما وارثش شدیم ولی در دولت اکنون می‌بینیم دارد انقلابی عمل می‌شود.

محمدی لائینی یادآور شد: باتوجه به سالمندی جمعیت هزینه بالا روی دست تامین اجتماعی گذاشته شده که باید گفت در دل هر ناامیدی، امید هست و می‌توان از دل بحران‌ها عبور کرد.

وی یادآور شد: امیدواریم با سیاست‌های جدید در حوزه جمعیت ازسوی دولت، مجلس و قوه قضاییه بتوانیم شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ع

برچسب‌ها:

نظر شما