شناسهٔ خبر: 54951461 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

ادای احترام به پیکر مطهر شهید گمنام در سومین یادواره شهدای شهرداری قم

سومین یادواره شهدا و تکریم ۷۹۲ عضو خانواده ایثارگری شهرداری قم با حضور پیکر مطهر شهید گمنام دوران دفاع مقدس در سالن همایش‌های بین‌المللی شهرداری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، طی سخنانی در سومین یادواره شهدا و تکریم ۷۹۲ عضو خانواده ایثارگری شهرداری قم حفظ و ایجاد قدرت را تنها شیوه زنده نگه‌داشتن راه شهدا دانست و اظهار داشت: وقتی مقام معظم رهبری شهدا را مظهر قدرت ملت می‌داند باید بدانیم شهدا هم قدرتمند هستند و هم قدرت آفرین و این خصلت را باید در جامعه ایجاد کنیم تا راه شهدا زنده بماند.

وی بر تربیت قدرتمند فرزندان تأکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری ملت را قوی تربیت‌کرده و از بسیج انتظار قدرت دارد و از همه مسئولان می‌خواهد تا باقدرت دادن به ملت، مردم را در تمام تصمیم‌گیری‌ها سهیم کنند.

استاد حوزه و دانشگاه، تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در بسیج را نشان از قدرت بخشی به بسیج دانست و ابراز کرد: مقام معظم رهبری اجازه نمی‌دهد بسیج تنها مطیع باشد و با تأکید بر تشکیل هیئت اندیشه‌ورز تلاش می‌کنند بسیج را که تحت مدیریت مستقیم ایشان است قدرتمند و با تفکر تربیت کند.

پناهیان با بیان اینکه دولت‌های غرب با تضعیف مردم حکم‌فرمایی می‌کنند تصریح کرد: حکومت در ایران با ممنوعیت کار‌هایی مانند قمار و مشروب که ملت را تضعیف می‌کند، به ملت قدرت داده است درحالی‌که غرب هرزگی را به جوانان تحمیل می‌کند.

وی با یادآوری قدرت مکتب سلیمانی بزرگ با قاطعیت خاطرنشان کرد: باید به نوجوانان و جوانان قدرت عزم، فکر و اراده بدهیم و در همه حوزه‌ها آن‌ها را قوی تربیت کنیم.

سردار سید جواد هاشمی مسئول بسیج ادارات استان قم دیگر سخنران این مراسم، بسیج را پایگاه رشد و سخاوت در کشور دانست و افزود: امروز برگزاری یادواره شهدا و بزرگداشت ۷۹۲ عضو ایثارگر شهرداری نشان قدرت و جایگاه شهدا در مجموعه شهرداری داشته و برگزاری یادواره یکی از راه‌های زنده نگه‌داشتن خاطره شهدا است.

وی با بیان اینکه شهدا نماد عالی تفکر و فرهیختگی در کشور هستند تصریح کرد: شهر قم بیشترین اسطوره و اسوه را در این حوزه داشته و روحشان ناظر عملکرد ما در جایگاه‌هایمان است.

هاشمی خاطرنشان کرد: امروز باید فرهنگ ایثار و شهادت را مانند نظم در شهر قم پیاده کرده و امربه‌معروف و نهی از منکر را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با یادآوری سخن مقام معظم رهبری در پاسخ به تعرض دشمنان به کشور تأکید کرد: دشمنان باید شاهد حضور ما در یادواره شهدا باشند و بدانند هر تعرضی به کشور ما پاسخی سنگین خواهد داشت.

در این مراسم، از سردیس شهید حسین مولوی و سند هویتی شهید غلامرضا بابا احمدی در شهرداری قم رونمایی شد و خانواده‌های چهار تن از شهدای شهرداری تجلیل شدند.

اجرای سرود گروه دانش آموزی و اجرای نمایشی کوتاه درباره شهید بابااحمدی و همچنین مرثیه سرایی حاج مهدی سلحشور همراه با ورود پیکر مطهر شهید گمنام مربوط به عملیات عاشورای ۲ در چنگوله، حس و حال متفاوتی به مراسم شهدا بخشید.

در این مراسم، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه قم، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، علی اکبر خوشگفتار رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم و تعدادی از مدیران کل و نمایندگان دستگاه‌های استان حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما