شناسهٔ خبر: 54951063 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مساله فرهنگی مشکل امروز جامعه در امر ترویج ازدواج است

سرپریت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: عدم توجه به مسایل فرهنگی جامعه عمده مشکل امروز ازدواج بوده و باید نهادهای مرتبط، موضوع ازدواج ساده را در جامعه رواج داده و فرهنگ سازی کنند.

صاحب‌خبر -

رضا ابراهیمی عصر سه‌شنبه در سی و نهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان‌غربی گفت: در بحث فرزند آوری هم با مشکل فرهنگی روبرو هستیم و هماهنگی بین فرهنگ و اقتصاد لازمه حل مشکلات موجود است.

او گفت: سازمان‌های فرهنگی فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ازدواج در جامعه عملکرد مناسبی را نداشتند و باید در این راستا فعالانه وارد میدان شوند و پای کار باشند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید با برنامه‌ریزی هدفمند شرایط را برای جوانان در جامعه آسان کنند زیرا همه مشکلات ما تنها مسائل اقتصادی یا مسائل فرهنگی نیست.

ابراهیمی امی گوید: دانشگاه‌ها و اساتید دانشگاهی باید وارد میدان شوند و با کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی برنامه‌ریزی لازم را در این خصوص داشته باشند.

او اشاره بر اینکه خروجی مصوبات این ستاد باید در جامعه ملموس باشد، گفت: برنامه ریزی برای ساماندهی امور جوانان در اولویت است و در این خصوص نگاهی وسیع به حوزه‌های مختلف وجود داشته باشد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: تامین مسکن و ساماندهی این امر و تسهیل در پرداخت تسهیلات ازدواج نیز از دیگر مسائلی بوده که مورد توجه است که مدیران استانی باید نسبت به این امر اهتمام ویژه داشته باشند.

ابراهیمی گفت:همچنین دستگاه‌های اجرایی و مربوطه مشاوره‌های ازدواج و آموزش را تقویت و کاربردی‌تر کرده و در این راستا اهتمام ویژه داشته باشند.

نظر شما