شناسهٔ خبر: 54950786 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رئیس جمهور بیان کرد:

حمله دشمنان به استقامت فرهنگی و مبانی ارزشی و دینی جامعه

رئیس جمهور گفت: دشمنان ایران و اسلام با استفاده از شبکه‌های گسترده و متعدد ماهواره‌ای و مجازی با ترویج فساد، استقامت فرهنگی و مبانی ارزشی و دینی جامعه را هدف گرفته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، 14 تیرماه در آغاز جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت جایگاه، رسالت و نقش قلم در ارتقای سطح بینش، دانش و تعالی فکری انسان، قلم‌های شایسته و ماندگار در جامعه بشری را قلم‌هایی دانست که در مسیر شناساندن حق، استقرار اخلاق و ایجاد جامعه خدامحور و در جهت برانگیختن فطرت‌های پاک ایفای نقش کرده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که صاحبان قلم و اندیشه در مسیر حفظ ارزش‌های انقلاب و جامعه اسلامی به وظیفه خطیر خود عمل کنند.

رئیس جمهور با توجه به دستور کار امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره موضوع حجاب و عفاف، دبیرخانه شورا را موظف کرد با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و اجرایی نسبت به اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و قانون سال ۱۳۸۴ این شورا اهتمام لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه ترویج فساد در جامعه اسلامی و انقلابی، اقدامی سازمان‌یافته و برنامه‌ریزی شده است که با هدف تضعیف و تخریب پایگاه معنوی و ارزش‌های دینی با سرمایه‌گذاری کلان استکبار و دشمنان ملت ایران صورت می‌گیرد، اظهار کرد: دشمنان ایران و اسلام با استفاده از شبکه‌های گسترده و متعدد ماهواره‌ای و مجازی با ترویج فساد، استقامت فرهنگی و مبانی ارزشی و دینی جامعه را هدف گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه بیان کرد: باید در مقابل این تهاجم سازمان‌یافته و گسترده اقدامات لازم و بازدارنده صورت گیرد و نهادهای مسئول در این زمینه اقدامات نظام‌مند و منسجمی به عمل آوردند.

ادامه جلسه اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گزارش‌های دستگاه‌های مختلف درباره وضعیت اجتماعی مرتبط با موضوع حجاب و عفاف را مورد بررسی قرار دادند.

اعضا بر اساس این گزارش‌ها که حاکی از نگرانی و مطالبه وسیع و گسترده مردم از وضعیت سلامت خانواده، فرزندان و نسل جوان بود، بر لزوم انجام وظایف و مسئولیت‌های در نظر گرفته شده برای دستگاه‌های مختلف در قوانین و مقررات مصوب مربوط به حجاب و عفاف تأکید کردند.

همچنین در ادامه جلسه اعضا با تصویب ماده واحده‌ای به وزارت بهداشت اجازه دادند با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و نیز سازمان امور اداری و استخدامی، تمهیدات لازم برای تقویت زیرساخت‌های حوزه انسانی و مالی به منظور افزایش ظرفیت جذب دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی را اتخاذ کند.

انتهای پیام

نظر شما