شناسهٔ خبر: 54950339 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ابراز نگرانی سازمان ملل نسبت به بازداشت صدها نفر در اوکراین به دلیل حمایت از روسیه

سازمان ملل نسبت به دستگیری و ناپدید شدن صد‌ها نفر در اوکراین به دلیل حمایت از روسیه ابراز نگرانی کرد.

صاحب‌خبر -

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز  (سه شنبه) نسبت به بازداشت و ناپدید شدن بیش از هزار و ۱۲ نفر در اوکراین به دلیل حمایت از روسیه ابراز نگرانی کرد.

طبق گزارش شبکه آر تی، «میشل باشله»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، از بازداشت بیش از هزار نفر توسط سرویس‌های اطلاعاتی کی‌یف و ناپدید شدن اجباری ۱۲ نفر به دلیل حمایت از روسیه ابراز نگرانی کرده است.

باشله این اظهارات را امروز- سه شنبه- در جریان پنجاهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو در گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در اوکراین در چارچوب اعمال خصمانه در بازه زمانی ۲۴ فوریه و ۱۵ مه ۲۰۲۲ بیان کرد.

بر اساس گزارشی که وی در پایگاه الکترونیک کمیساریای حقوق بشر منتشر کرده است، گزارش‌ها نشان می‌دهد که سرویس امنیت اوکراین و پلیس ملی بیش از هزار نفر مظنون به حمایت از ارتش روسیه و گروه‌های مسلح آن را دستگیر کرده اند».

در ادامه این گزارش آمده است: «ما بیم آن داریم که این دستگیری‌ها برخلاف تعهدات بین المللی اوکراین در زمینه حقوق بشر باشد».

به گفته باشله، ۱۲ مورد ثبت شده است که سازمان‌های مجری قانون اوکراین می‌توانند آن‌ها را به عنوان ناپدید شدن اجباری در نظر بگیرند.

نظر شما