شناسهٔ خبر: 54950050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس مجلس شورای اسلامی:

مناطق محروم درتحقق حقوق‌شان دچار مشکل هستند

یاسوج- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مناطق محروم درتحقق حقوق‌شان دچار مشکل هستند،اینکه مردم مظلومانه دربرخی ازنقاط زندگی می‌کنند،از ضعف ما است و ماوشمابایددست به دست هم داده ومشکلات راحل کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: اینجاست که ما باید به عنوان نمایندگان مردم از مناطق محروم حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه نظارت مجلس می‌تواند موجب توزیع عادلانه و نظارت بر آن و ایجاد فرصت‌های بهتر و دقیق‌تر شود، گفت: هر چند که امروز سفر نظارتی یک روزه بود اما حداقل قریب به دو ماه موضوعات مطالعاتی در رابطه با موضوعات این استان را شخصاً به همراه کمیسیون‌ها، نمایندگان مجلس و کارشناسانی که از مرکز به این استان آمده‌اند، دنبال کردم.

قالیباف بیان داشت: همچنین جلساتی با وزرای مربوطه در تهران راجع به موضوعات مطرح شده برگزار شد.

وی اظهار داشت: با محوریت موضوعات تخصصی، برخی از جلسات با حضور وزرا دو تا سه ساعت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر ابعاد کار، میزان پیشرفت پروژه‌ها، نقاط قوت و ضعف، اشکالات موجود و کارهایی که باید انجام شود، واقف هستم.

قالیباف افزود: سفرهای نظارت ستادی با اولویت مناطق محروم انجام می‌شود و بنده با این منطقه بیگانه نبودم و حداقل چندین سفر جهادی خارج از حوزه رسمی به این استان داشتم اما امروز با صحنه‌هایی از محرومیت روبرو شدم که اصلاً برای ما قابل تحمل نیست.

وی اظهار داشت: اگر در دولت قبل در حوزه نظارت‌های میدانی فعال بودیم به این دلیل بود که شرایط کرونا و شرایط موجود اقتضا می‌کرد که مسئولان قوا حضور بیشتری در مناطق و بخش‌ها داشته باشند از این رو سعی کردیم با وجود کرونا حضور و تحرک بیشتری در مناطق برای انجام کار داشته باشیم اما دولت جدید بسیار پرتحرک در استان‌ها و بخش‌های مختلف حضور دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حرکت‌ها، جهت‌گیری‌ها و نظارت‌ها و سیاست‌گذاری‌ها و نظارت بر اجرای قوانین، دقیق‌تر شده و همان طور که مسئولان دیوان محاسبات نیز در این جلسه به آن اشاره کردند، در برخی از قوانین اعتبارات بودجه و ظرفیت‌های ملی وجود داشته که طبیعتاً بنا به نیاز توزیع آن بستگی به تحرک دارد.

نظر شما