شناسهٔ خبر: 54950044 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

هر بسته سنگ آنتیک چند متر است؟

برای سنگ‌های گیوتین که در ابعاد 5 در 30 سانتی متر تولید می‌شوند در هر بسته 33 قطعه قرار می‌گیرد جمع این تعداد سنگ 49 سانتی متر و نیم می‌شود. البته سنگ گیوتین در ابعاد 20 در 5 سانتی متر و 30 در 7 سانتی متر هم تولید می‌شود که تولید این ابعاد بسیار کم و ناچیز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از سوالات پرتکرار موقع خرید سنگ آنتیک این است که هر بسته سنگ آنتیک چند متر است؟ در واقع سنگ‌های آنتیک چند مدل مختلف دارند که بسته بندی هر کدام متفاوت است و اندازه هر بسته فرق می‌کند. سنگ‌های آنتیک روتوری در اکثر مدل‌ها در ابعاد 30 در 30 سانتی متر تولید می‌شود که اگر در هر بسته 5 عدد قرار گیرد 45/0 متر مربع یعنی کمتر از نیم متر مربع است و اگر در هر بسته 6 عدد باید 54 سانتی متر مربع است.

برای سنگ‌های گیوتین که در ابعاد 5 در 30 سانتی متر تولید می‌شوند در هر بسته 33 قطعه قرار می‌گیرد جمع این تعداد سنگ 49 سانتی متر و نیم می‌شود. البته سنگ گیوتین در ابعاد 20 در 5 سانتی متر و 30 در 7 سانتی متر هم تولید می‌شود که تولید این ابعاد بسیار کم و ناچیز است.

سنگ آنتیک به چه صورت بسته بندی می‌شود؟

سنگ‌های آنتیک روتوری و گیوتین اول توسط دستگاه تسمه کشی می‌شود و پس از آن با دستگاه شیرینگ با پلاستیک‌های براق به وسیله حرارت بسته بندی میشوند. برای موارد صادراتی سنگ‌های آنتیک داخل پالت‌های چوبی بسته بندی می‌شوند که برای حمل با لیفتراک و تریلی آماده باشند.

 

کاربرد سنگ‌ آنتیک

سنگ آنتیک معمولا از ضایعات سنگ‌ها تولید می‌شود حتی در مواقعی که کوپ سنگ برای تولید سنگ گیوتین در سنگبری‌ها استفاده می‌شود از کوپ‌های کوچک تر که برای تایل و اسلب قابل استفاده نیست استفاده می‌شود و برای همین از قیمت مناسب‌تری برخوردار است. سنگ‌ انتیک بخاطر رنگ‌بندی زیادی که دارند برای همه سلیقه‌ها جواب‌گو هستند و برای نماهای داخلی استفاده زیادی دارند. این سنگ‌ها در آشپزخانه، بین کابینت‌ها پشت تلوزیون، راه رو خانه و پذیرایی در نمای داخلی استفاده زیادی دارند ولی برای نمای بیرون ساختمان کمتر مورد استفاده قرار میگیرد.

خرید و قیمت سنگ آنتیک

قیمت سنگ‌های آنتیک متفاوت است و برخلاف تصور معمولا کیفیت و مقاومت سنگ‌های آنتیک با قیمت این سنگ‌ها رابطه‌ای ندارد. هزینه تولید سنگ آنتیک معمولا از مواد اولیه سنگ بیشتر است.

با این حال هرچقدر روی سنگ بیشتر کار شده باشد قیمت بیشتری دارند.

در میان سنگ‌های انتیک سنگ‌های آنتیک مرمر از قیمت بالاتری برخوردارند.

سنگ‌های آنتیک سفید که از سنگ خام مرمریت جوشقان و تراورتن عباس آباد استفاده می‌شود قیمت بالاتری نسبت به سنگ‌های رنگی دارند.

 سنگ‌های آنتیک حصیری بخاطر اینکه مراحل تولید راحت‌تری دارند و هزینه تولید کمتری دارند از قیمت پایین‌تری برخوردارند.

سنگ‌های آنتیک اکثرا در کارگاه‌ها و کارخانه‌های اصفهان تولید می‌شوند و این سنگ‌ها در اصفهان قیمت کمتری دارند ولی برای تهیه متراژهای کم این سنگ بهتر است از نمایشگاه‌های هر شهری که هستید این سنگ را تهیه کنید.

توصیه‌هایی برای خرید و استفاده از سنگ آنتیک

سنگ‌های آنتیک را بهتر است در نمای داخلی استفاده کنید ولی اگر لازم بود از این سنگ‌ها در نمای بیرون ساختمان استفاده کنید حتما از سنگ‌های آنتیکی که جنسیت تراورتن دارند استفاده کنید. دلیل اینکار این است که سنگ‌های تراورتن برای سنگ نما از نظر مقاومت در برابر شرایط جوی مقاوم هستند.

اگر در طراحی قسمتی لازم بود که از سنگ نور عبور کند می‌توانید از سنگ آنتیک مرمر استفاده کنید.

موقع خرید سنگ آنتیک روتوری توجه کنید که تور پشت سنگ استحکام خوبی داشته باشد و از چسب خوبی استفاده شده باشد

برای جاهایی که در معرض رطوبت است توصیه می‌شود از سنگ آنتیک استفاده نشود.

برای براق شدن سطح آنتیک می‌توانید از براق کننده‌های رزینی استفاده کنید.

برای قسمت‌هایی از ساختمان که وزن سنگ از اهمیت بالایی برخوردار است می‌توانید از سنگ آنتیک استفاده کنید چون این سنگ‌ها معمولا وزن کمتری نسبت به بقیه فیشینگ‌های سنگ دارند.

 


 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما