شناسهٔ خبر: 54950011 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امروز رخ داد؛

رایزنی رئیس اقلیم کردستان عراق با سناتور آمریکایی

رئیس اقلیم کردستان عراق و لیندسی گراهام سناتور آمریکایی دیدار و درباره جدیدترین تحولات عراق و منطقه گفتگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، دفتر اطلاع رسانی ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم و «لیندسی گراهام» سناتور آمریکایی دیدار و در مورد تحولات عراق و منطقه گفتگو کردند.

بر اساس بیانیه مذکور، در این دیدار سفیر آمریکا در عراق، فرمانده نیروهای ائتلاف بین المللی و شماری از دیپلمات‌ها و افسران عالی رتبه آمریکایی حضور داشتند.

در بخش دیگر بیانیه آمده است: در این نشست اوضاع عراق و تحولات سیاسی این کشور، آخرین تحولات مربوط به مبارزه با تروریسم، روابط اربیل – بغداد و اوضاع سوریه در آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیانیه مذکور افزود: طرفین همچنین درباره اهمیت حفظ امنیت و ثبات در منطقه و امکان اوج گیری دوباره داعش و تبدیل شدن آن به تهدید واقعی علیه امنیت و ثبات عراق و سوریه و ضرورت مقابله با این تهدید در منطقه گفتگو کردند.

بر اساس این بیانیه، روابط اقلیم کردستان با کشورهای همسایه و منطقه و آخرین تحولات منطقه و برخی مسائل مورد اهتمام دو طرف، از دیگر محورهای گفتگو بوده است.

بارزانی در این دیدار تاکید کرده است که کلید ثبات و حل و فصل مشکلات عراق در گرو حل و فصل مشکلات اربیل – بغداد از طریق گفتگو و استناد به قانون اساسی است.

نظر شما