شناسهٔ خبر: 54950003 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

طرح حمایت از کودکان کار و خیابان در بوشهر اجرا می‌شود

دستگاه های عضو آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان و اجرای طرح حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان استان بوشهر، فرایند اجرایی برنامه را در سال ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار داده و تصویب نهایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، نشست مدیران دستگاه‌های عضو آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان مصوب هیئت وزیران، ۱۲تیر ۱۴۰۱ با حضور سید عباس موسوی نژاد مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، دکتر حسین اسدی راد مدیرکل بهزیستی استان بوشهر و سایر اعضاء در استانداری بوشهر برگزار شد.
 این نشست به منطور اجرای مطلوب طرح حمایت های اجتماعی از کودکان کار و خیابان ( طرح دوستدار کودک ) در سال ۱۴۰۱ تشکیل شد .
  مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری بوشهر در این نشست ضمن بیان اهمیت موضوع خواستار ارائه خدمات به کودکان به لحاظ اهمیت موضوع این مسئله، در کار گروه سلامت اجتماعی استان به صورت جدی شد.
موسوی نژاد اظهار داشت: دستگاه‌های عضو آیین نامه می بایست  همکاری لازم را داشته باشند و به صورت مستمر این جلسات برگزار شود .

 حسین اسدی راد، از ضرورت ساماندهی و حمایت از کودکان در شرایط دشوار درتمام دنیا ویکی از  وظایف اصلی دولت‌ها در اداره  کشور عنوان نمودو اظهار داشت که در ایران نیز با توجه به زمینه های مذهبی و فرهنگی غنی ایرانی و اسلامی و تاکیدات دین مبین اسلام در حوزه کودک، این مسئله را  مهمترین وظایف حاکمیت و مطالبات اسلامی و انسانی در این زمینه دانست.همچنین ایشان  به جایگاه موضوع کودک در قوانین اشاره نمود . 
در این نشست مدیر کل بهزیستی به ارائه گزارشی از عملکرد و نحوه اجرای طر ح  در سال ۱۴۰۰ در سطح استان پرداخت و گفت:با توجه به چالش‌های موجود دراجرای طرح ، خواستار همکاری کلیه دستگاه‌های عضو و انجام وظایف شان در راستای آئین نامه به منظور کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی ناشی از کار برزندگی کودکان و خیابان  شد.

وی ضمن درخواست برگزاری مستمر جلسات در کار گروه استان اظهار امیدواری کردباتوجه به آیین نامه دراین خصوص و شفاف بودن وظایف دستگاه‌ها شاهد اجرای بهینه این طرح با همکاری دستگاه‌های ذیربط باشیم همچنین ایشان تاکید بر ابلاغ مجددوظایف دستگاه‌ها نمود.
در این نشست بر لزوم استفاده از ظرفیت کلیه بخش های غیردولتی در راستای اطلاع رسانی، آگاه‌سازی، حمایت، آموزش و تربیت کودکان کار تأکید شد.
گفتنی است، در این نشست مقرر شد جلسات کار گروه در سطوح فرمانداری شهرستان‌ها با نمایندگان دستگاه‌های عضو برگزار شود.

طرح حمایت از کودکان کار و خیابان در بوشهر اجرا می‌شود

طرح حمایت از کودکان کار و خیابان در بوشهر اجرا می‌شود

طرح حمایت از کودکان کار و خیابان در بوشهر اجرا می‌شود

طرح حمایت از کودکان کار و خیابان در بوشهر اجرا می‌شود

نظر شما