شناسهٔ خبر: 54949927 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

چالشی که بعد از 8 سال دوباره تکرار می‌شود

مروری بر اولین تجربه جهانی هندبال ایران

تیم ملی هندبال ایران بعد از 8 سال به دنبال رقم زدن اتفاقات ویژه‌تری در دومین تجربه جهانی خود خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی هندبال بزرگسالان ایران در حالی زمستان ۲۰۲۳ دومین حضور خود در مسابقات قهرمانی جهان را تجربه خواهد کرد که پیش از این موفق شده بود برای نخستین بار و در سال ۲۰۱۵ مجوز حضور در این رقابت‌ها را کسب کند.
تیم ملی با هدایت بوروت ماچک اسلونیایی در حالی پا در رقابت‌های قهرمانی جهان قطر ۲۰۱۵ گذاشته بود که اکثریت بازیکنان تیم اعزامی از باشگاه‌های ثامن و منیزیم فردوس در ترکیب تیم ملی حضور داشتند. محمدرضا رجبی از نفت جنوب عراق، محسن باباصفری از تاتابانیا مجارستان، سعید حیدری راد از صنعت مس کرمان، احسان ابویی از شهرداری تبریز و امین کاظمی از بافق یزد دیگر اعضای تیم اعزامی به این مسابقات بودند.
شاگردان ماچک که همگی بالای ۲۴ سال سن داشتند، نظاره گر حضور جوانی ۲۰ سال به نام پویا نوروزی نژاد از باشگاه منیزیم فردوس به‌عنوان جوانترین عضو کاروان ایران بودند که نوروزی نژاد بعدها در بوندس‌لیگای آلمان به‌عنوان لژیونر حضور پیدا کرد.


میانگین سنی بازیکنان ایران در آن رقابت‌ها حدود ۲۵سال و میانگین قد ملی‌پوشان در مسابقات جهانی قطر، ۱۹۰ سانتیمتر بود که احسان ابویی با ۱۷۶ سانتیمتر بلندای قامت در پست پخش، عنوان کوتاه قامت‌ترین بازیکن ایران را یدک می‌کشید.
اله کرم استکی، سجاد استکی و سجاد ندری سه گلزن برتر ایران در قطر ۲۰۱۵ بودند که در این بین اله کرم با ۳۰، سجاد استکی با ۲۶ و سجاد ندری بغل راست تیم ملی هندبال ایران در قطر۲۰۱۵ با ۱۹ گل زده به‌عنوان سه گلزن برتر ایران در این رقابت‌ها شناخته شدند.
در بین دروازه‌بانان ایران در این رقابت‌ها، سعید حیدری‌راد با ۳۹ سیو(۲۹%سیو موفق)، برخورداری با ۳۴ سیو (۲۸%سیو موفق)  و باباصفری با ۱۵ سیو(۲۷%سیو موفق)  به‌ترتیب موفق‌ترین عملکرد را داشتند.
تیم ملی هندبال ایران در این رقابت‌ها با قبول ۵ شکست مقابل بوسنی هرزگوین، مقدونیه، کرواسی، اتریش، تونس و دو پیروزی مقابل شیلی و عربستان با کسب عنوان ۲۱ از ۲۴ تیم به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.
حالا بعد از 8 سال تیم ملی هندبال ایران امیدوار است با ترکیبی متفاوتی و البته یک سرمربی جدید بتواند در دومین حضور خود نتایج بهتری را به ثبت برساند. هندبال ایران در قرعه کشی جام جهانی با شیلی، مونته نگرو و اسپانیا همگروه شده است.

نظر شما