شناسهٔ خبر: 54949779 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون شهردار:

سامانه‌های جدید حمل‌ونقلی در اصفهان رونمایی می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: در آینده سامانه‌هایی همچون وسایل نقلیه اشتراکی برای حمل‌ونقل همگانی و غیر موتوری، همچنین دوچرخه در این کلان‌شهر فعال خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حسین حق شناس در بازدید از غرفه خبرگزاری ایمنا در سومین نمایشگاه شهر هوشمند ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به تخصص مورد نیاز در حوزه حمل‌ونقل هوشمند، از نمایشگاه شهر هوشمند بازدید شد تا شرکت‌های فعال در این زمینه شناسایی شود و با محصولات این حوزه آشنا شویم، البته در این زمینه تفاهم‌نامه قبلی منعقد شده در این نمایشگاه با حضور رئیس ستاد حمل‌ونقل معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت کشور پیگیری شد.

وی افزود: در این نمایشگاه محصولات خوبی در حوزه‌هایی همچون پارک حاشیه‌ای، وسایل حمل‌ونقل غیر موتوری، دوچرخه‌ها و سه‌چرخه‌های جدید، اسکوترهای برقی، ثبت تخلف با وسایل جدید، پردازش تصویر، ثبت آمار تردد با تکنولوژی لیزر و استفاده از صداها در کنترل ترافیک خدماتی ارائه شده بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: شرکت‌هایی که در نمایشگاه شهر هوشمند حضور داشتند؛ آمادگی لازم برای ارائه راه‌حل‌هایی در خصوص مسائل شهری داشتند که از ظرفیت آنها استفاده خواهد شد.

حق‌شناس اضافه کرد: هوشمندسازی در حوزه‌های رفتارهای ترافیکی از جمله بهتر رعایت کردن قوانین توسط مردم و یا استفاده بهینه از زیرساخت‌های حوزه حمل‌ونقل همچون معابر، عواملی که بر تخلفات مؤثر است، اطلاع‌رسانی به شهروندان برای یافتن مسیر و خدمات مناسب، برنامه‌ریزی سیستم‌های حمل و نقل نتایج بسیار خوبی دارد.

وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل همگانی، سامانه هوشمند اطلاع‌رسانی زمان رسیدن اتوبوس‌ها راه‌اندازی شده و خودروهای ثبت تخلف پارک حاشیه‌ای نیز به این سیستم مجهز است. همچنین سامانه سیاح در دستور کار قرار گرفته است تا ترافیک با آن مدیریت شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه در آینده سامانه‌هایی همچون وسایل نقلیه اشتراکی برای حمل‌ونقل همگانی و غیر موتوری، همچنین دوچرخه در این کلان‌شهر فعال خواهد شد، اظهار کرد: در نمایشگاه شهر هوشمند مقرر شد با حمایت معاونت ریاست جمهور از ظرفیت شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، در اصفهان بهره ببریم.

نظر شما