شناسهٔ خبر: 54949765 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شیخ نعیم قاسم:

ما دنبال نفت و حقوق کامل خود بدون کم و کاست هستیم

معاون دبیر کل جنبش حزب الله لبنان تاکید کرد که معادله واضح است ما به دنبال نفت و حقوق کامل خود بدون کم و کاست هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل المنار، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان طی اظهاراتی به مناسبت چهلمین سالروز تأسیس این جنبش تاکید کرد که معادله واضح است ما به دنبال نفت و حقوق کامل خود بدون کم و کاست هستیم.

وی افزود: پارلمان جدید، شروع یک مرحله جدید در لبنان است و اگر دولت تشکیل شود، نمایندگان پارلمان می‌توانند درباره مسائل مختلف از دولت توضیح بخواهند، اما اگر دولت تشکیل نشود هیچکس در پارلمان حق ندارد طرف دیگر را مورد مواخذه قرار دهد.

نعیم قاسم ادامه داد: امروز شرایط ما استثنایی است و دولت باید با کمترین پیش شرط‌ها تشکیل شود و هر چند پیچیدگی شرایط به نفع برخی طرف هاست، ولی تشکیل دولت امری ضروری و قطعاً بهتر از دولت و نخست وزیر پیشبرد امور است.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان اظهار داشت: ما باید تا لحظه آخر تلاش کنیم و ما می‌دانیم که آمریکا و متحدانش خواهان تشکیل دولت در لبنان نیستند و نمی‌خواهند، کشور ما به سمت آرامش برود، ولی ما باید در داخل برای تشکیل دولت گام‌های جسورانه ای برداریم تا کشور بدون دولت اداره نشود.

این مقام حزب الله تاکید کرد: ما امروز کار بسیار مهمی داریم و آن بازگرداندن ثروت‌های نفتی و گازی در دریاست، وعده‌هایی که برخی در مورد تأخیر راه حل در این زمینه ارائه می‌دهند، هیچ نفعی ندارد و نمی‌توانیم زمان را از دست بدهیم و منتظر استخراج نفت و گاز از سوی رژیم صهیونیستی باشیم، معادله واضح است ما به دنبال نفت و حقوق کامل خود بدون کم و کاست هستیم، لبنان ضعیف نیست و می‌تواند از حقوق خود دفاع کند.

نظر شما