شناسهٔ خبر: 54949752 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

باید نسبت به تقویت ظرفیت‌های پلتفرم‌های نمایش خانگی اهتمام داشت

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: افزایش استقبال مردم و مخاطبان از تولیدات پلتفرم‌های نمایش خانگی، با کاهش مراجعه آنها به شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره که تولیدات‌شان در تضاد کامل با باورهای ملی، دینی و اعتقادی مردم است، رابطه‌ای مستقیم دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به استقبال روزافزون آحاد مختلف جامعه از تولیدات پلتفرم‌های نمایش خانگی اظهار کرد: آثار سریالی و سرگرمی پلتفرم‌های نمایش خانگی از آن جهت که مطابق با افکار و امیال اقشار و افراد مختلف جامعه و در سبک‌ها و ژانرهای مختلف تولید می‌شوند، بخش عمده‌ای از نیاز مخاطبان در عرصه‌های هنری، سرگرمی و آموزشی را پاسخگوست.

وی با تاکید بر اینکه پلتفرم‌های نمایش خانگی شبکه قابل اعتنایی محسوب می‌شوند که باید جهت استفاده مطلوب‌تر و همگانی‌تر از آن نسبت به تقویت ظرفیت‌هایش اهتمام ورزید، عنوان کرد: صرف نظر از برخی مشکلات معدودی از تولیدات پلتفرم‌های نمایش خانگی که قابل اصلاح و نظارت‌پذیری بیشتری است، ضرورت دارد مشوق‌های بیشتری در جهت افزایش استقبال تولیدکنندگان آثار هنری از این پلتفرم‌ها در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین بیان داشت: از سوی دیگر، افزایش استقبال مردم و مخاطبان از تولیدات پلتفرم‌های نمایش خانگی، با کاهش مراجعه آنها به شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره که تولیدات‌شان در تضاد کامل با باورهای ملی، دینی و اعتقادی مردم است، رابطه‌ای مستقیم دارد.

یزدی‌خواه با اشاره به فرصت پلتفرم‌های نمایش خانگی جهت پرداختن به مقوله‌هایی که امکان آن در رسانه ملی وجود ندارد، گفت: پلتفرم‌های نمایش خانگی باید از این فرصت جهت بیان آسیب‌های اجتماعی و پیدا کردن راهکار برای کاهش آنها، نهایت استفاده را ببرند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا خود نیز بیننده آثار تولید شده در پلتفرم‌های نمایش خانگی هست یا خیر، گفت: در صورتی که فرصت و زمان داشته باشم، همراه با خانواده‌ تماشاگر برخی آثار قوی و فاخر شبکه نمایش خانگی هستم.

برچسب‌ها:

نظر شما