شناسهٔ خبر: 54949723 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

باتشکیل سه کمیته مشترک:

تفاهم نامه بین پژوهشگاه ژنتیک و دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی عملیاتی شد

تفاهم نامه بین پژوهشگاه ژنتیک و دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با حضور دکتر زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و دکتر جواد محمدی سرپرست پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری عملیاتی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در نشستی که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزارشد، دکتر جواد محمدی سرپرست پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بااشاره به توانمندی های این دو مرکزعلمی اظهارداشت:مایه افتخار است که بتوانیم آغازگر زمینه تعامل بین وزارت علوم و وزارت بهداشت در حوزه های مختلف باشیم.

در ابتدای این نشست علمی، دکتر زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تاکید بر ظرفیتهای علمی و پژوهشی موجود در هر دو مرکز بیان داشت: همکاری دو مجموعه که در قالب تفاهم نامه منعقد شده، دستاوردهای خوبی برای جامعه و نظام سلامت خواهد داشت و  برای جامعه و ایران عزیز منشا خیر و برکت خواهد بود.
دکترزالی همچنین گفت: وجود پارک علم و فناوری و مراکز رشد در این دانشگاه باعث تسهیل فرایند تجاری سازی محصولات و تولیدات پروژه های مشترک می باشد.

در ادامه، دکتر جوادی محمدی سرپرست پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بیان داشت: موضوعاتی نظیرناباروی، تشخیص بیماری های صعب العلاج و سرطان، بیماری های قلبی و عروقی ، حیوان مدل و ژن درمانی، مهندسی بافت و جذب دانشجوی مشترک از زمینه های مناسب برای همکاری های مشترک بین دو مجموعه است.

 دکتر محمدی افزود: برخی ظرفیت های پژوهشگاه از جمله امکانات آزمایشگاهی در خصوص تشخیص ویروس HPV و سرطان دهانه رحم و تولید کیت تشخیصی سرطان، بستری آماده برای همکاری دو جانبه است که این تعاملات می تواند در راستای افزایش امید به زندگی و حفظ و ارتقای سلامت جامعه و کاهش هزینه های خانواده و نظام سلامت موثر باشد.

سپس از دوطرف پیشنهاد شد همکاری های مشترک در قالب سه کمیته با عناوین ژنتیک، پزشکی بازساختی و تجاری سازی انجام شود.

در پایان، دکتر زالی موضوعات مطرح شده توسط حاضران نظیر ناباروری، سرطان و بیماری های قلبی و عروقی را موضوعات روز جامعه در مبحث سلامت برشمرد و همکاری در این زمینه ها را همگام با سیاست های کلان بهداشتی و سلامت جامعه عنوان کرد.
وی همچنین یادآور شد اگر با مراجعه به موقع بیمار،تشخیص زودهنگام صورت گیرد،روند درمان و معالجه نتیجه بهتری خواهد داشت.

در نشست مذکور، تعدادی از مدیران دومرکزنیر حضورداشتندکه به بحث وتبادل نظر درخصوص زمینه های مشترک همکاری پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما