شناسهٔ خبر: 54949581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دستاوردهای فرهنگی و هنری گیلان برجسته شوند

استاندار گیلان با دستور به متولیان امر در خصوص تشکیل کارگروهی متشکل از اندیشمندان گیلانی گفت: باید دستاوردهای فرهنگی و هنری استان برجسته شود و تنها راه تحقق این امر تشکیل کارگروهی از اندیشمندان و مفاخر استان به منظور نحوه معرفی آثار فاخر تولید شده در استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز در نشست صمیمی با مفاخر علمی، فرهنگی، ادبی و هنری استان در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه تالار مرکزی رشت یکی از مراکز فرهنگی مهم در استان گیلان است، اظهار کرد: شرط من برای معرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در اولویت قرار دادن بازگشایی تالار مرکزی بوده زیرا باید شرایط را برای فعالیت مفاخر فرهنگی و هنری استان فراهم کنیم. 

وی با اشاره به درخشش هنرمندان گیلانی در جشنواره‌های مختلف هنری گفت: هنرمندان گیلانی با هنر خود همواره در جشنواره‌های مهم فرهنگی و هنری می‌درخشند لذا باید این قشر از جامعه بیشتر برای جامعه معرفی شود. 

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر تلاش استکبار به منظور نفوذ فرهنگی به کشور بیان کرد: در شرایطی قرار داریم که دشمن سه دهه است روی فرهنگ جامعه کار می‌کند و اگر برای مقابله با این نفوذ به آثار حماسی و انقلابی روی نیاوریم با مشکل مواجه خواهیم شد. 

عباسی توجه به هنر را یکی از ویژگی‌های مردم استان گیلان دانست و افزود: موقوفات و اماکن دولتی و مدارس در اختیار هنرمندان قرار گیرد تا بتوانند در آن فعالیت کنند.

وی با دستور به متولیان امر در خصوص تشکیل کارگروهی متشکل از اندیشمندان گیلانی گفت: باید دستاوردهای فرهنگی و هنری استان برجسته شود و تنها راه تحقق این امر تشکیل کارگروهی از اندیشمندان و مفاخر استان به منظور نحوه معرفی آثار فاخر تولید شده در استان است. 

آغاز فعالیت شورای پژوهشی اداره کل ارشاد پس از هشت سال 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این جلسه با بیان دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای بر جامعه نخبگانی دارد، اظهار کرد: توجه به فرهیختگان منجر به ارتقای فرهنگ در جامعه می‌شود. 

رضا ثقتی از آغاز فعالیت شورای پژوهشی اداره کل ارشاد گیلان پس از هشت سال تعطیلی خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده فعالیت انجمن مفاخر استان گیلان نیز بعد از دو سال وقفه، رونق گرفته و قرار است عمارت آوانسیان به عنوان خانه مفاخر گیلان مرمت شود. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به اعطای درجه هنری به مفاخر علمی و هنری گیلان افزود: خرید حمایتی آثار مفاخر و چهره‌های برجسته در آینده‌ای نزدیک با رشد نسبی همراه خواهد بود. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری جشنواره میراث ناملموس در استان گیلان بیان کرد: یکی از سیاست‌های وزارت ارشاد اسلامی جهت دادن به جشنواره‌های فرهنگی و هنری است و در همین راستا پرداختن به چهره‌های فرهنگی و ادبی استان در دستور کار خواهد بود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نظر شما