شناسهٔ خبر: 54949479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به مناسبت هفته ازدواج‌؛

جشن ازدواج آسان ۶۰ زوج خراسان جنوبی برگزار شد

بیرجند _ جشن ازدواج آسان ۶۰ زوج خراسان جنوبی با حضور مسئولان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر محمد رضا طالبی معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی عصر امروز در جشن وصال ۶۰ زوج به مناسبت هفته ازدواج، اظهار کرد: افراد هنگام ازدواج از نعمات واسعه الهی برخوردار می شوند و زمانی که فرزندی در خانواده متولد شود، رحمت الهی را با خود می آورد.

وی با اشاره به این که در آموزه های دینی تاکید بسیاری به ازدواج شده است ، گفت: زمانی که حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه(س) ازدواج کردند، تعدادی از نزدیکان پیامبر(ص) که با انجام این کار مخالف بودند، به آن حضرت گفتند : «در بین قریش افراد بسیاری بودند که می توانستند با حضرت فاطمه (س) ازدواج کنند» .

وی ادامه داد : پیامبر در این هنگام به آنها گفت: «جبرئیل بر من نازل شد و فرمود: اگر علی بر روی زمین نبود ،کفی برای حضرت فاطمه(س) وجود نداشت که با وی ازدواج کند که نتیجه این موضوع آن است که این ازدواج با دستور خداوند انجام شده است.»

طالبی اضافه کرد: زوجین در کنار هم به آرامش می رسند و ازدواج مانع از کشانده شدن آنها به فساد و تباهی است و با ازدواج زوجین احساس مسئولیت بیشتری می کنند.

وی با بیان این که با ازدواج و دنبال کار رفتن همسر، از مشکلات اقتصادی کاسته می شود ، گفت: بر خلاف آن چه در جامعه ترویج شده است اگر زوجین مقید به آموزه های دینی باشند از مشکلات آنها در این خصوص کاسته می شود.

وی تصریح کرد: زن با ازدواج در جایگاه اصلی خود قرار می گیرد و با انجام این کار بخش زیادی از آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

معاون استاندار خراسان جنوبی از تجمل گرایی، چشم و هم چشمی، آداب و رسوم اشتباه، مهریه ها و جهیزیه های سنگین و ازدواج های اجباری به عنوان آسیب هاهی ازدواج در سال های اخیر یاد کرد.

به گفته وی برگزاری مجالس ازدواج همراه با آلودگی به گناه سبب می شود تا خیر و برکت در این گونه ازدواج ها از بین برود و دشمن با هجمه فرهنگی درصدد است تا آداب و رسوم غلطی را که سبب افزایش آسیب های اجتماعی می شود را در جامعه ترویج کند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان هم در این مراسم با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: حدود ۲۹ دستگاه اجرایی خراسان جنوبی عضو ستاد ساماندهی امور جوانان استان هستند و این جشن با همکاری این دستگاه ها و خیرین حوزه ازدواج برگزار شد.

محمد حسین خسروی اضافه کرد: در این جشن ۶۰زوج حضور دارند و از ۱۲ منتخب برتر حوزه ازدواج خراسان جنوبی نیز تجلیل می شود.

نظر شما