شناسهٔ خبر: 54949371 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پلیس راهور اردبیل خبر داد؛

اجرای طرح «موتور یار پلیس» در اردبیل

اردبیل- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: طرح «موتوریار پلیس» در استان اردبیل با هدف ارتقاء فرهنگ ترافیک و آموزش قوانین و مقررات به موتورسیکلت سواران اجرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سیدحجت فتاحی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح «موتور یار پلیس» در استان اردبیل با هدف ارتقا فرهنگ ترافیک و آموزش قوانین و مقررات به موتورسیکلت سواران اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه موتورسیکلت سوارانی که تخلفات حادثه ساز انجام می‌دهند به جای انتقال به پارکینگ نسبت به اعمال مجازات‌های جایگزین توقیف می‌شوند، گفت: در طول توقیف دو ساعتی راکب موتور سیکلت به عنوان «موتور یار» در قالب همیار پلیس در صورت تمایل حداکثر به میزان دو ساعت با پوشیدن کاور نسبت به همکاری با پلیس اقدام می‌نماید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل بیان کرد: این آموزش و کمک به پلیس به انتخاب خود راکب متخلف است و جریمه و انتقال به پارکینگ نیز در صورت قبول نکردن و پذیرش آموزش در انتظار موتورسوار متخلف است.

سرهنگ فتاحی ادامه داد: با اجرای این طرح توسط پلیس علاوه بر اعمال قانون برای راکبان متخلف، هزینه‌های اعمال قانون از جمله توقیف و ارجاع به پارکینگ کاهش یافته و با آموزش به راکبان خاطی، رفتارهای ترافیکی آن‌ها ارتقا یافته و میزان تخلف و تصادفات ناشی از آن کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات منجر به فوت و مصدومیت در معابر درون شهری استان اردبیل مربوط به عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت است، گفت: طرح «موتور یار» در جریان کنترل ترافیک، به صورت آزمایشی در سراسر کشور در حال اجرا است که امیدواریم اثرگذار بوده و باعث کاش تخلفات و تصادفات منجر به فوت و مصدومیت شود.

نظر شما