شناسهٔ خبر: 54949352 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عمق بحران در صنعت هوانوردی،لغو صدها پرواز خطوط هوایی انگلیس در ایام تابستان

لندن – ایرنا – شرکت هواپیمایی انگلیس (بریتیش ایرویز) بالغ بر یک هزار پرواز در ایام تابستان را لغو و برنامه مسافرتی ۱۷۰ هزار مسافر را مختل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این شرکت هواپیمایی که پرچم انگلیس را بر روی بال‌های خود حمل می‌کند در اقدامی که نشانگر عمق بحران در صنعت هوانوردی انگلیس است ۷۸۵ پرواز (۱۱ درصد) را از فرودگاه هیترو و ۱۸۶ پرواز (۱۵ درصد) را از فرودگاه گتویک در ماه ژوئیه لغو کرده است.

تعدادی از پروازهای بریتیش ایرویز در فرودگاه لندن سیتی هم لغو شده است؛ اما گفته می‌شود که تمام آن ها در مسیر مسافت‌های کوتاه بوده است.

سخنگوی بریتیش ایرویز گفت: «از آنجایی که کل صنعت هوانوردی همچنان با چالش برانگیزترین دوره تاریخ خود مواجه است، متأسفانه لازم است که برخی کاهش های بیشتری انجام شود. ما با مشتریان در تماس هستیم تا عذرخواهی و پرواز جایگزین رزرو کنیم.»

صنعت سفرهای هوایی اروپا این روزها درحالی مسیر تحول و خروج از محدودیت‌های کرونایی را طی می‌کند که شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌ها با کمبود جدی نیرو دست وپنجه نرم می‌کنند و این وضع منجر به لغو گسترده پروازها و نارضایتی فزاینده مسافران شده است.

از لندن تا آمستردام و برلین، صحنه‌هایی که این روزها از داخل فرودگاه‌ها در فضای مجازی منتشر می‌شود یک وضعیت آشفته‌ای را بلحاظ تراکم جمعیت و هرج‌ومرج در بخش‌های مختلف فرودگاه نشان می‌دهد. مسافران این روزها برای بلیط هواپیما هزینه بیشتری پرداخت می‌کنند اما شانس کمتری برای رسیدن به مقصد خود دارند.

در حالی که گفته می‌شود صنعت سفرهای هوایی آسیا هنوز به طور کامل از محدودیت‌های کرونایی خارج نشده و ایالات متحده هم از کمبود خلبان رنج می‌برد، داده‌های آماری نشان می‌دهد که اروپا بلحاظ بهای بلیت و لغو پروازها، مکانی است که هرج و مرج منجر به فشار دردآوری برای مسافران شده است.

بر اساس داده‌های تارنمای رادارباکس، تعداد پروازهایی که در اروپا بین آوریل تا ژوئن گذشته لغو شده است دو برابر آمریکاست. شرکت مشاوره هوانوردی سیریوم می‌گوید تعداد پروازهایی که در ماه ژوئن لغو شد سه برابر آمار سال ۲۰۱۹ است. به گفته این شرکت هوانوردی در مجموع ۷ هزار و ۸۷۰  پرواز از آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا در این مدت لغو شده است.

در همین حال، طبق داده‌های تارنمای مسافرتی «کایک»، هزینه بلیت مسیرهای تابستانی مانند لندن به آلیکانته در اسپانیا بیش از سه برابر در سال گذشته است. قیمت ها از پاریس تا نیویورک هم از مارس سه سال پیش سه برابر شده است.

البته اعتراضات عمومی در اروپا به دلیل تورم بی‌سابقه و افزایش مطالبات مردمی که در قالب برگزاری تظاهرات و اعتصاب‌های گسترده نمود پیدا کرده، اوضاع را تشدید کرده است.

کارکنان شرکت هواپیمایی انگلیس قصد دارند تا در اعتراض به شرایط کاری خود دست از کار بکشند. شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش داد: قرار است ۷۰۰ کارمند بریتیش ایرویز در ایام تعطیلات تابستان، زمانی که انتظار می‌رود تقاضای مسافران به سطح قبل از همه‌گیری بازگردد اعتصاب کنند.

نظر شما