شناسهٔ خبر: 54949215 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

دانلود پاسخنامه (کلید) کنکور سراسری ۱۴۰۱

چند روز پس از برگزاری کنکور ۱۴۰۱، کلید اولیه سوالات از طریق سایت سنجش در اختیار داوطلبان قرار گرفت. افرادی که سرجلسه هر یک از گروه های آزمایشی کنکور سراسری ۱۴۰۱ حاضر بودند، با دانلود پاسخنامه آزمون مورد نظر و مقایسه آن با جواب های خودشان، می توانند درصد هر درس را محاسبه کرده و با استفاده از نرم افزارهای تخمین رتبه از حدود رتبه خویش مطلع گردند.

صاحب‌خبر -
  • تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۱
  • اعتراض به کلید اولیه سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱
  • سوالات متداول

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ کلیه داوطلبان حاضر سر جلسه آزمون سراسری هر یک از گرایش های (ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان) پس از اتمام آزمون خویش بی صبرانه منتظر دریافت دفترچه سوالات و پاسخنامه (کلید) کنکور سراسری ۱۴۰۱ هستند تا با بررسی سوالات و پاسخ های خود از درصد دروس و شانس قبولی شان مطلع گردند.

سازمان سنجش به عنوان مجری برگزار کننده این آزمون هر سال چند روز پس از برگزاری کنکور سراسری، دفترچه سوالات تمامی گروه های آزمایشی را به انضمام کلید اولیه مربوطه را منتشر کرده و در دسترس داوطلبان قرار می دهد.

سازمان سنجش با این عمل، به داوطلبان حاضر سرجلسه آزمون و هم متقاضیان آزمون سال آینده کمک می کند تا با آمادگی بیشتری خود را برای سایر مراحل پیش رو آماده نمایند. به دلیل اهمیت دفترچه سوالات و کلید اولیه سوالات کنکور ۱۴۰۱، در ادامه این مقاله کلید سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱ را برای متقاضیان این آزمون قرار دادیم . با ما همراه باشید!

ثبت نام کنکور سراسری هر سال در ۵ گروه آزمایشی (ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان) انجام می گیرد. چند روز پس از اتمام برگزاری کنکور ۱۴۰۱، سازمان سنجش اقدام به انتشار پاسخ نامه کلیدی این آزمون در ۵ گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان در دو دسته داخل و خارج از کشور به صورت اینترنتی و از طریق سایت sanjesh.org می کند. در کلید اولیه سوالات کنکور سراسری ، گزینه صحیح از میان سایر گزینه ها انتخاب شده و داوطلب می بایست گزینه انتخابی خود را با گزینه انتخاب شده در کلید سوال مقایسه نموده و براساس پاسخ های درست و نادرست خود اقدام به محاسبه درصد هر درس نماید.

کلید اولیه سوالات آزمون سراسری ۱۴۰۱(داخل کشور) روز دوشنبه مورخ ۱۴ تیر ماه منتشر شد. کلید اولیه سوالات خارج از کشور، روز چهارشنبه ۱۶ تیر ماه قابل دریافت می باشد

 برای دانلود دفترچه سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱، مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می گردد.

پاسخنامه کنکور ریاضی ۱۴۰۱ 
دانلود کنید 
پاسخنامه کنکور تجربی ۱۴۰۱
دانلود کنید 
پاسخنامه کنکور انسانی ۱۴۰۱ 
دانلود کنید
پاسخنامه کنکور هنر ۱۴۰۱
به زودی
پاسخنامه کنکور زبان ۱۴۰۱  به زودی

تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۱

پس از بررسی و تحلیل کنکور سراسری ۱۴۰۱ بر اساس پاسخ نامه منتشر شده توسط سازمان سنجش، متقاضیان این آزمون محدوده درصدهای اکتسابی خود در هر درس را بدست می آورند و تمایل دارند تا از محدوده رتبه خویش مطلع گردند تا بتوانند برای مرحله مهم انتخاب رشته خود را آماده نمایند.

با توجه به اهمیت و تاثیر مرحله انتخاب رشته در پذیرش داوطلبان کنکور سراسری، نرم افزارهای بسیاری از جمله نرم افزار انتخاب رشته مجازی کنکور سراسری برای کمک به این افراد در این زمینه طراحی شده که استفاده از آن می تواند در داشتن انتخاب هایی اصولی و واقع بینانه کمک کند.

نرم افزار تخمین رتبه هیوا، یکی از نرم افزارهای پرکابردی است که پس از برگزاری کنکور سراسری متقاضیان بسیاری دارد. نرم افزار مذکور این امکان را به داوطلبان می دهد که پس از وارد کردن درصدهای هر درس خود حدود رتبه شان را با توجه به آمار قبولی سال های گذشته تخمین زده و قبل از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری از محدوده رتبه خویش مطلع گردند.

اعتراض به کلید اولیه سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱

دفترچه سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱، معمولا چند ساعت پس از اتمام این آزمون از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر شده و کلید اولیه سوالات این آزمون، معمولا چند روز بعد و از طریق سایت مذکور در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. هرساله بسیاری از داوطلبان پس از شرکت در کنکور سراسری، به محض انتشار دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری، اقدام به بررسی جواب خودشان با پاسخنامه می نمایند تا از وضعیت خود در این آزمون مطلع گردند.

ممکن است داوطلبان پس از انتشار کلید اولیه سوالات متوجه اشتباهی در این پاسخ نامه شده و یا پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و انتشار کارنامه اولیه شاهد اشتباه در محاسبه درصدی از درس ها و تصحیح اشتباه در سوالی شوند. در صورت بروز چنین مشکلاتی جای نگرانی نیست زیرا سازمان سنجش با پیش بینی احتمالی این موضوعات، امکان اعتراض به کلید اولیه سوالات و اعلام نتایج اولیه را در سایت خود قرار داده تا داوطلبان در موعد مقرر با وارد کردن مشخصات خود از طریق سیستم پاسخگویی سنجش بتوانند اعتراض خویش را به همراه دلیل ذکر نمایند.

برای اطلاع از نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱ در هر مرحله از این آزمون ، مطالعه مقاله زیر توصیه میگردد .

 پس از بررسی پاسخنامه کنکور سراسری ۱۴۰۱، برای اطلاع از محدوده رتبه و رشته قبولی خود می توانید با استفاده از سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا، با کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره در ارتباط بود و تمامی سوالات خود را درباره انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ از کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره بپرسید. همچنین برای اطلاع از جزئیات کنکور سراسری ۱۴۰۱ پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید.

کلید اولیه سوالات کنکور سراسری داخل کشور از ساعت ۲۰ روز دوشنبه ۱۴ تیر ماه و سوالات آزمون خارج از کشور ساعت ۲۰ روز چهارشنبه ۱۶ تیر ماه از طریق سایت سنجش منتشر می گردد

سوالات متداول

۱-   کلید اولیه سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱ از چه طریقی قابل دسترسی می باشد؟

کلید اولیه سوالات کنکور سراسری از طریق سایت سنجش در اختیار داوطلبان قرار می گیرد البته لینک دانلود این سوالات در این مقاله قرار داده شده است.

۲- آیا امکان اعتراض به کلید اولیه سوالات کنکور سراسری وجود دارد؟

همانطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شد ، سازمان سنجش مهلتی را برای اعتراض به پاسخنامه کنکور سراسری در نظر می گیرد.

۳-  جهت دریافت پاسخنامه کنکور سراسری چه اطلاعاتی مورد نیاز است؟

داوطلبان با وارد کردن اطلاعاتی مانند گروه آزمایشی ، دین و زبان امتحانی می توانند پاسخنامه مربوط به سوالات امتحانی خود را دریافت نمایند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما