شناسهٔ خبر: 54949099 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ظرفیت بالای گیلان در درمان ناباروری/ ضرورت برنامه‌ریزی برای حل چالش «پیری جمعیت»

معاون استاندار گیلان با اشاره به اهمیت کمک به خانواده‌های نابارور در راستای حل معضلات جمعیتی گفت: وضعیت استان گیلان در حوزه "پیری جمعیت" مناسب نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حسین مصطفی‌پور عصر امروز در جلسه ستاد خانواده و جمعیت گیلان "پیری جمعیت" را یکی از اساسی‌ترین موضوعات و ابرچالش کشور دانست و اظهار داشت: گیلان در این حوزه وضعیت خوبی ندارد و نیاز است چندین برابر سایر استان‌ها و دستگاه‌ها کار و برنامه‌ریزی شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گیلان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه جمعیت و ضرورت جلوگیری از حرکت کشور به سمت پیری جمعیت گفت: در اجرای برنامه‌ها نیاز به یک وحدت رویه داریم البته نظارت درست و هماهنگی در اجرای کار هم از انتظارات است.

مصطفی‌پور به ضرورت استفاده از ظرفیت کارشناسان ذیل ستاد خانواده و جمعیت اشاره کرد و افزود: بدون پشتیبانی و تامین اعتبار هم نمی‌توان کار را به درستی پیش برد بنابراین در نظر گرفتن مشوق‌ها بسیار اهمیت دارد و از سوی دیگر باید از تجربیات جهانی که از این مشکل جمعیتی عبور کردند استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برخی جوانان نیز به دلیل موضوعات اقتصادی نمی‌توانند ازدواج کنند و یا در فرزندآوری موفق باشند خاطرنشان کرد: پشتیبانی‌ها و در نظر گرفتن مشوق‌ها می‌تواند موجب ایجاد اشتیاق در ازدواج و فرزندآوری شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گیلان با اشاره به موضوع بهداشت و اهمیت کمک به درمان ناباروران تصریح کرد: آموزش و کمک به خانواده‌های نابارور نیز حائز اهمیت است و بستر خوبی در گیلان برای درمان ناباروری وجود دارد‌.

مصطفی‌پور نجات گیلان از معضل پیری جمعیت را در گرو اهتمام ویژه و تلاش بیشتر مسئولان در حوزه برنامه‌محوری دانست و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب هم بارها این موضوع را متذکر شدند و از دستگاه‌ها و مسئولان خواستند که تمام تلاش خود را برای جوانی جمعیت به‌کار گیرند.

عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان نیز در این جلسه از ارائه بسته‌های تشویقی ازدواج و وام‌های درمان ناباروری به مددجویان این نهاد خبر داد و اظهار داشت: 41 میلیارد تومان سال گذشته به 2 هزار و 550 نفر از زوجین جوان گیلانی در قالب جهیزیه و کمک هزینه ازدواج پرداخت شد.

انتهای پیام/612/ن

نظر شما