شناسهٔ خبر: 54949094 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سرنوشت نامعلوم سهام ۲۰ درصدی مردم گچساران در پتروشیمی/ ضایع شدن حق این شهرستان در پرداخت آلایندگی

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: حق گچساران در پرداخت آلایندگی ضایع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سید ناصر حسینی پور در جلسه شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد که با حضور رئیس مجلس در یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: گزارشات موارد مورد نظر و خواسته‌های حوزه گچساران و باشت در چند صفحه با مستندات به شما ارائه خواهد شد.

 وی بیان کرد: تبصره ۱ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده در گچساران بررسی شد و تفاوت یک درصد آلایندگی بر مبنای قیمت فروش داخلی و یک درصد آلایندگی بر مبنای جبران هزینه تولید را محاسبه کردند.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس با اشاره به اینکه بعد از این بررسی ها مشخص شد حق گچساران را ضایع کرده‌اند، تصریح کرد: گچساران نفتش بسیار خوب است، اما موقع پرداخت بر اساس آن یک درصد قیمت فروش را برای او محاسبه نمی کنند و این باعث ضایع شدن حق گچساران شده است.

 حسینی‌پور عنوان کرد: در دیدار رئیس کمیسیون عمران مجلس از تونل دیل که یکی دیگر از پروژه های ملی و بزرگ در حوزه گچساران است مسائل و مشکلات آن بررسی شد.

 وی گفت: در این بازدید رئیس کمیسیون عمران مجلس با اقتدار از این پروژه دفاع کرده و و خواهان تعیین تکلیف این پروژه به محض بازگشت به تهران شده است.

 نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس خاطرنشان کرد: تونل دیل که یک هزار و ۲۸۵ متر آن باقیمانده از دو طرف هرکدام ۶۰۰ متر و طرف دیگر ۷۰۰ متر حفاری های لازم آن صورت گرفته است.

 حسینی پور بیان کرد:افزون بر ۵۰ درصد این پروژه عظیم باقیمانده، با اتمام این پروژه می توان کریدور شمال به جنوب را متصل کرده و در منطقه تحول خوبی ایجاد کنیم.

 وی افزود: چرا عملاً این کار باید متوقف شود بنا به هر دلیلی اگر این پروژه دارای مشکل است و یا گاز موجود در آن پایدار می باشد تعیین تکلیف کرده وهر چه زودتر وضعیت آن مشخص شود و یا کار را ادامه داده ویا آن را برای همیشه تعطیل کنند.

 نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت سهام مردم در تمام پتروشیمی های کشور کاملاً مشخص است، ادامه داد: به جز سهام ۲۰ درصد مردم گچساران که در پتروشیمی این شهرستان معلوم نیست کجا رفته است همه جای ایران تکلیف سهام مردم در پتروشیمی ها مشخص بوده، به جز سهام مردم گچساران در پتروشیمی این شهرستان که مشخص نیست چه بر سر آن آمده است، در گزارشی که به شما ارائه شده خواستار رسیدگی و تعیین تکلیف ۲۰ درصد سهام مردم این شهرستان در پتروشیمی گچساران هستیم.

 حسینی پور ادامه داد: امیدواریم در بحث فرودگاه گچساران ورود کرده و اقدامات لازم و کمک های موثر را برای پروازهای آن انجام دهید. وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی گچساران که بقول برخی از دوستان می توان آن را منطقه ویژه اقتصادی انرژی نام گذاشت نیز تکلیف را مشخص کنید.

 نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی ایجاد ۷ منطقه آزاد تجاری صنعتی و ایجاد ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی را دارد، تصریح کرد: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی در جلسه ۹۲/۲/۳۰ این منطقه برای گچساران تصویب و ابلاغ شده است، دبیر شورای عالی مناطق آزاد پاسخگو باشد که چرا بعد از این همه مدت در بحث منطقه ویژه اقتصادی ورود پیدا نمی کنند.

 حسینی پور اظهار کرد: در خصوص حق آبه گزارشات لازم به همراه مستندات به شما ارائه می‌شود و امیدواریم دستورات لازم را جهت ورود مسؤولان به آن صادر کنید.

 وی گفت: مستندات سرویس سد شیر را نیز به شما تقدیم خواهیم کرد.

حسینی پور اظهار کرد: ما شما را باری بر دوش دولت ندانسته بلکه شما یار و برادر دولت هستید‌

انتهای پیام/

نظر شما