شناسهٔ خبر: 54949076 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری جشنواره ملی نهج البلاغه در یزد/27 تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد از برگزاری جشنواره ملی نهج البلاغه در این استان خبر داد و گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره 27 تیرماه تعیین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد،‌ حجت‌الاسلام مجید غضنفری ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های جشنواره ملی نهج‌البلاغه به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان،‌ اظهار کرد:‌ این جشنواره در چهار بخش  ادبی (شعر و داستان کوتاه)، هنری‌های تجسمی (پوستر، تایپوگرافی، خوشنویسی، نقاشی)، هنرهای دیجیتال (کلیپ، موشن گرافیک، عکاسی، انیمیشن) و صنایع دستی (قلم زنی، سفال، زیور آلات) برگزارمی شود. 

وی دشمن‌شناسی در نهج‌البلاغه، زندگی سالم در نهج‌البلاغه، اخلاق فردی و اجتماعی در نهج‌البلاغه  اقتصاد سالم و جامعه پویا در نهج‌البلاغه را از محورهای این رویداد آموزشی و دینی دانست و افزود:‌ مدیریت و اخلاق مدیران در نهج‌البلاغه، مضامین فرهنگ و تربیتی و سیری در نهج‌البلاغه از دیگر  محورهای این جشنواره  است.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان یزد با بیان این‌که علاقه‌مندان می‌توانند آثار را از طریق آدرس پست الکترونیکی به آدرس tvu.nahi@gmail.com  ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۳۳۵۵۳۱۶۴ تماس بگیرند، گفت: در قالب بخش ویژه این جشنواره مسابقه‌ای از مفاهیم و ارزش‌های نهج‌البلاغه روز شنبه، ۲۵ تیرماه برگزار می‌شود که مطالب آن در قالب pdf از ۲۰ تیرماه در سایت جشنواره بارگذاری خواهد شد.

حجت الاسلام غضنفری تصریح کرد: یکی از اهدافی که این دانشگاه در قالب برگزاری این جشنواره دنبال می‌کند خروج نهج‌البلاغه از مهجوریت است بنابراین اگر به معنای واقعی به این کتاب ارزشمند توجه اجمالی می‌شد امروز وضع زندگی ما به لحاظ فرهنگی، اقتصادی و سیاسی این‌گونه نبود.

احمد محتشمی، دبیر علمی این دوره جشنواره ملی نهج البلاغه در استان یزد هم با بیان این‌که تاکنون ۵۰ اثر از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شده است، اظهار کرد:‌ نهج‌البلاغه بعد از قرآن گرانبهاترین کتاب برای هدایت انسان‌ها محسوب می‌شود که به ابعاد مختلف اعم از سیاسی، فرهنگی، قضایی، حکومتی، اجتماعی وغیره  می‌پردازد.

وی  افزود: نهج‌البلاغه منشور انسان‌سازی است و درمان تمام امراض و دردهای اجتماعی، روحی و اخلاقی در این کتاب معنوی وجود دارد که می‌تواند پاسخگوی همه خلأهای فکر و اخلاقی و روحی جوامع بشری باشد.

محتشمی توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نهج‌البلاغه در راستای آموزه‌های دینی و تربیتی مبتنی بر فرمایشات حضرت علی(ع) در قالب‌های فرهنگی و هنری، به‌کارگیری و انتشار آثار مطلوب ارسالی در قالب‌های مختلف و ارائه به مجموعه‌های فرهنگی، اجتماعی و انقلابی و  تجلیل از مبلغان و فعالان فرهنگی ادبی و هنری در عرصه ترویج مضامین نهج‌البلاغه را از اهداف این جشنواره یاد شده بیان کرد.

انتهای پیام/الف

نظر شما