شناسهٔ خبر: 54948835 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

رییس ستاد فهما در بازدید از غرفه کانون معراج السعاده؛

فعالیت های کانون معراج السعاده اسفراین به عنوان مدلی درارائه کارکردهای مسجد معرفی شود

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی به نقل نقل ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان؛ 
حجت الاسلام و المسلمین «کمال الدین خداداده»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور عصر امروز سه شنبه 14 تیرماه جاری با حضور در سومین نمایشگاه شهر هوشمند ایران و نخستین نمایشگاه نمانام های دانش بنیان روستایی حضور یافت و از غرفه کانون فرهنگی هنری «معراج السعاده» مسجد امام حسن مجتبی (علیه السلام) روستای بزنج از توابع شهرستان اسفراین بازدید کرد.
حجت الاسلام خداداده دراین بازدید در جریان فعالیت های ارزشمند این کانون که به عنوان تنها برند مسجدی در میان 230 شرکت ایده پرداز ایران در این نمایشگاه حضور فعال دارد، قرار گرفت و ضمن تحسین فعالیت ها از «هاجر قادری» مدیر آن قدردانی کرد.
وی در این بازدید تاکید کرد: لازم است این فعالیت ها که تلاش در حوزه های مختلف نشر فرهنگ کتاب و کتابخوانی، احداث کتابخانه و راه اندازی و دریافت نخستین انتشارات مسجدی توسط کانون در سراسر کشور، کارآفرینی و رونق اقتصاد فرهنگ به ویزه برای زنان سرپرست خانوار و تاسیس صندوق خرد زنان و راه اندازی کارگاه تولید و پرورش قارچ خوراکی را شامل می شود را به عنوان مدلی اثرگذار در معرفی کارکرد های مسجد در کشور معرفی کرد.
وی همچنین در این بازدید با تشریح فعالیت های این کانون توسط قادری، مدیر کانون معراج السعاده در جریان انتشار 27 عنوان کتاب آموزشی با موضوع گردشگری و نیز کار با کودک و تربیت فرزندان، قرار گرفت و ضمن استقبال از آن، برای توسعه و ارتقاء فعالیت های این کانون اعلام حمایت کرد.
«مهدی مقدم» مشاور رییس و مدیرکل امور ستادی و روابط عمومی و بین الملل ستاد فهما به همراه نماینده بنیاد علوی نیز در این بازدید حضور داشتند و از تلاش های کانون معراج السعاده دیدن کردند.
 گفتنی است، کانون معراج السعاده با تلاش های بی وقفه «هاجر قادری» مدیر جوان و فعال این کانون تاکنون توانسته عناوین شایسته تقدیر ویژه رواق کارآفرینی در رویداد فهمای سوم و نیز شایسته تقدیر رواق کتاب در دومین رویداد فهما را کسب کند و پیش از آن نیز افتخاراتی چون حائز رتبه برتر در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران و نیز کسب عنوان برگزیده برگزیده ها با دریافت جایزه استمرار این جشنواره را دریافت کند تا روستای بزنج به عنوان روستای دوستدار کتاب در سراسر کشور معرفی شود.
یادآوری می شو؛ نخستین نمایشگاه نمانام های دانش بنیان روستایی که بخش تکمیلی سومین نمایشگاه شهر هوشمند ایران است 12 تا 14 تیرماه جاری از ساعت 9 صبح تا 18 عصر در محل مصلای امام خمینی (ره) شهر تهران، پذیرای عموم علاقمندان است.

نظر شما