شناسهٔ خبر: 54948826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آیین گرامیداشت روز ملی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در بندرعباس برگزار شد

همزمان با روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، امروز (سه‌شنبه) مراسمی به همت شهرداری بندرعباس با حضور نماینده مردم هرمزگان در مجلس اسلامی، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان و اعضای شورای اسلامی این کلان‌شهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی نوبانی، شهردار بندرعباس در این مراسم با تبریک روز شهرداری و دهیاری‌ها، اظهار کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خاکریز اول نظام انقلاب اسلامی و مطالبات مردمی هستند و ارائه هرگونه خدمات مطلوب در سطح شهر توسط همکاران ما در حوزه‌های شهرداری‌های مناطق بندرعباس سبب ارتقا رضایتمندی مردم می‌شود و اگر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بتوانند مردم را راضی نگه‌دارند و خدمت صادقانه انجام دهند، بسیاری از مشکلات مردم رفع می‌شود.

وی افزود: اکثر شهرهای بزرگ و کلان‌شهرهای ایران مشکلات مشابهی دارند که در دیدار متوالی که در وزارت کشور انجام داده‌ایم بارها دیده و شنیده‌ایم، اما کلان‌شهرهای بزرگ ایران به سمت هوشمندسازی شهر رفته‌اند که شهرداری بندرعباس از این موضوع عقب نمانده است و در برخی مناطق شهرداری بندرعباس هوشمند سازی شروع‌شده است.

شهردار بندرعباس با بیان اینکه تسهیل در انجام کار، تسریع در روند کار، تکریم ارباب‌رجوع و اعتمادسازی بین مردم و شهرداری چهار رکن اصلی است که مردم را از شهرداری راضی نگه می‌دارد، گفت: از مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان در خصوص مدیریت یکپارچه شهری درخواست‌هایی داریم.

وی تصریح کرد: دیگر سازمان‌های شهر بندرعباس بدون تعامل و هماهنگی با شهرداری دست به عملیاتی می‌زنند که یا در امورات شهرداری خلل ایجاد می‌کند یا باری به دوش شهرداری می‌شود. یکپارچه‌سازی و هماهنگی برای ما بسیار حائز اهمیت است و در مدیریت زمان، هزینه و انرژی شهرداری می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

نوبانی ادامه داد: برای داشتن شهری توأم با آرامش، امنیت و همچنین برای رسیدن به ساختار شهری مطلوب در تمام حوزه‌ها باید ارگان‌های مختلف با شهرداری مشارکت و همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: خادمان مردم در مدیریت شهری بر خود وظیفه می‌دانند که از طریق برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات و روش‌های جدید در شهرها، شرایط مناسبی برای زندگی و کار مردم فراهم کنند تا با ارائه خدمات مطلوب به شهروندان گام‌های مثبتی در جهت برقراری عدالت و رشد و پیشرفت شهرها و روستاها برداشته شود.

محدودیت منابع مالی در سیستم شهرداری

صفر صادقی پور، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان نیز در حاشیه این مراسم ضمن تشکر از خدمات شهردار بندرعباس، گفت: هرمزگان ۴۸ شهرداری دارد که در مجموع هشت هزار نیرو در این سازمان‌ها کار می‌کنند، در سال‌های اخیر، کار کردن در حوزه شهرداری بسیار سخت شده است، زیرا زیرا هزینه شهرداری‌ها و مدیریت آن، چند برابر شده است.

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی در سیستم شهرداری، عنوان کرد: در سیستم شهرداری‌ها با توجه به محدودیت منابع مالی، کدهای درآمدی در شهرداری‌ها برای رفع این مسائل کمک بسزایی کند و در همین راستا، تقاضای بنده از همکاران در شهرداری بندرعباس و سایر شهرداران مناطق استان این است که کدهای درآمدی شهرداری را فعال کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان ادامه داد: با توجه به شرایط سخت کشور و تحریم‌های اقتصادی در چنین شرایطی اتکا به درآمد دولتی و ارزش افزوده بیشتر نقش مسکن را برای شهرداری‌ها ایفا می‌کند و قطعاً باید کاری کنیم که اتکا به منابع دولتی و ارزش افزوده در شهرداری‌ها کاهش پیدا کند.

احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استان هرمزگان در حوزه مسائل مرتبط با دهیاری‌ها و شهرداری‌ها با مشکلات عدیده دست به گریبان است و تنها راه برون رفت از این چالش‌ها، باور و اعتقاد، مدیریت برنامه‌ریزی صحیح و همچنین تلاش‌های بی وقفه برای رفع مشکلات و احیای شهر بندرعباس است.

وی تصریح کرد: تمام مدیران و مسئولان باید وظایف محوله خود را به نحو احسنت انجام دهند و نظر عموم مردم را به سمت رضایتمندی سوق دهند؛ باید تمام تلاشمان را به کار ببریم تا کارکنان شهرداری را از خود راضی نگه داریم، زیرا بار گران این شهر در دستان پرتوان نیروهای شهرداری است.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم از شهرداران اسبق، خانواده شهرداران مرحوم شهر بندرعباس و شهرداران مناطق چهار گانه شهرداری بندرعباس تجلیل شد و همچنین از دیگر برنامه‌های این مراسم، رونمایی از پایگاه اینترنتی و سایت خبری گمبرون شهر و نخستین جشنواره رسانه‌ای گمبرون شهر بود.

نظر شما