شناسهٔ خبر: 54948780 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

خاجی:

ایران از روند رو به پیشرفت فرایند سیاسی در لبنان حمایت می‌کند

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از تداوم روند رو به پیشرفت فرایند سیاسی در لبنان و تلاش‌های سازمان ملل متحد در جهت رفع این کشور تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، «جوانا ورونیکا» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در امور لبنان که در صدر هیاتی در تهران به سر می‌برد، امروز(سه شنبه)  با «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار کرد.  

در این ملاقات آخرین تحولات لبنان و سوریه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

خاجی ضمن استقبال از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی در لبنان اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران از تداوم روند رو به پیشرفت فرایند سیاسی در لبنان و تلاش‌های سازمان ملل در جهت رفع مشکلات سیاسی و اقتصادی این کشور حمایت خواهد کرد.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به سوریه و نقض حریم هوایی لبنان توسط این رژیم، خواستار واکنش جدی سازمان ملل و جامعه بین المللی نسبت به این تجاوزات رو به افزایش رژیم صهیونیستی شد.  

وی همچنین با اشاره به وضعیت نامناسب آوارگان سوری در لبنان و سایر کشورها، خواستار فراهم کردن  شرایط لازم به ویژه در چارچوب طرح‌های بازیابی اولیه مورد تاکید شورای امنیت سازمان ملل جهت بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه خود شد.

در این ملاقات دو طرف اقدامات و تلاش‌های سازمان ملل در لبنان و همچنین موضوع آوارگان سوری ساکن در این کشور را به تفصیل مورد بحث و رایزنی قرار دادند.

پایان پیام/50

نظر شما