شناسهٔ خبر: 54948720 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سخنگوی کرملین اعلام کرد؛

روسیه تصمیمی درباره فروش گاز مایع به روبل نگرفته است

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه می گوید هنوز معلوم نیست که پرداخت مربوط به فروش گاز مایع این کشور با واحد روبل صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که دولت مسکو هنوز تصمیمی در خصوص فروش گاز مایع با روبل اتخاذ نکرده است.

«دیمیتری پسکوف» روز سه شنبه اعلام کرد: کرملین هنوز هیچ تصمیمی در خصوص چشم انداز تغییر پرداخت برای (فروش) گاز طبیعی مایع به روبل نگرفته است.

سخنگوی کرملین با تاکید بر اینکه دولت تصمیمی در این باره نگرفته، توصیه کرد برای رفع ابهامات در این زمینه به شرکت گازپروم رجوع شود.

روز دوشنبه «کریل پولوس» یکی از مدیران ارشد شرکت گازپروم در این باره گفت که تفاوت در ترتیبات پرداخت باعث ایجاد رقابت ارزی میان صادرات گاز خط لوله و گاز مایع روسیه می شود. وی خواستار تدبیر سازوکاری برای حذف این رقابت شد.

مسکو پیشتر طی دستوری، شرکت گاز روسیه (گازپروم) را موظف کرده بود که دریافت بهای گاز صادراتی (گاز خط لوله) روسیه به کشورها را از طریق روبل آغاز نمایند. این اقدام هم در پی آن صورت گرفت که چندین کشور غربی و هم پیمانانشان اقدام به اعمال تحریم ها برضد مسکو به دلیل عملیات نظامی روسیه در اوکراین نمودند. این اقدام مسکو با استقبال برخی کشورها در این زمینه مواجه شد و آنها اعلام کردند که حاضر هستند که مطابق سیستم جدید گازبهای خود را بپردازند.

در مقابل اما برخی کشورهای دیگر از پذیرش این مسئله سر باز زدند. برای مثال دو کشور لهستان و بلغارستان از پرداخت گازبها به روبل خودداری کردند که روسیه نیز متقابلا عرضه گاز به آنها را متوقف کرد.

نظر شما