شناسهٔ خبر: 54948677 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

5 خواسته‌ای که «محمود عباس» در دیدار با بایدن مطرح می‌کند

«احمد الدیک»، قائم‌مقام وزارت امور خارجه فلسطین اعلام کرد رهبران فلسطینی در سفر قریب الوقوع «جو بایدن»، رئیس جمهوری امریکا به منطقه 5 خواسته را مطرح خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اعتدال، الدیک در مصاحبه با روزنامه جروزالیم‌پست با ابراز امیدواری نسبت به پذیرش همه خواسته‌های رهبران فلسطین از سوی دولت جو بایدن، گفت: از «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر اسرائیل می‌خواهیم که فورا با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای احیای مذاکرات متوقف شده صلح فلسطین-اسرائیل دیدار کند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین خواسته ما، الزام دولت اسرائیل به ورود به مذاکرات جدی و روند صلح برای پایان دادن به اشغالگری است، اظهار داشت: مردم فلسطین تنها کسانی هستند که خواهان بازگشت به مذاکرات هستند اما آنچه فلسطینی‌ها را ازسرگیری مذاکرات صلح منع می‌کند، غیبت اسرائیل است.

الدیک گفت: فلسطینی‌ها منتظر عمل بایدن به وعده خود در بازگشایی کنسولگری امریکاست که در سال 2018 میلادی دولت ترامپ آن را بست، آنها به بازگشایی کنسولگری امریکا به عنوان به رسمیت شناخته شدن بیت المقدس به پایتختی دولت فلسطین در آینده می‌نگرند.

این مقام تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: طرف فلسطینی خواهان خط زدن اسم سازمان آزادسازی فلسطین از فهرست تروریسم و بازگشایی و فعالیت دوباره هیات دیپلماتیک فلسطین در واشنگتن است. (دولت ترامپ دفتر این سازمان را به خاطر فشار بر فلسطینی‌ها برای توقف فعالیت‌ها با لاهه علیه اسرائیل بست.)

وی درباره مطالبه چهارم تشکیلات خودگردان از بایدن گفت: این درخواست مربوط به فشار امریکا علیه دولت اسرائیل برای متوقف سازی افزایش تنش علیه فلسطینی‌هاست، این به معنای اعلام مخالفت امریکا با شهرک‌سازی و تلاش برای اعتمادسازی و کاهش تنش هاست.

الدیک ابراز امیدواری کرد که کمک‌های امریکا از سرگرفته شود، واشنگتن تاکنون به جز کمک به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (اونرا) کمک‌های خود را از سر نگرفته است.

وی با بیان اینکه ما به پول‌ها نیاز داریم و امیدواریم که کمک‌ها از سر گرفته شود، گفت: دولت امریکا می‌تواند به تامین فضای مناسب برای احیای مذاکرات صلح فلسطین-اسرائیل کمک کند، ما همچنان به راهکارهای سیاسی این منازعه ایمان داریم و لاپید را از طریق رفتارها و نه سخنانش قضاوت خواهیم کرد.

نظر شما