شناسهٔ خبر: 54948658 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مهم‌ترین خبرهای پارلمان ایران؛

پیگیری حقابه اصفهان از طریق مراجع قضایی/ تصمیم‌های سلیقه‌ای مانع توسعه تیران

پیگیری حقابه اصفهان از طریق مراجع قضائی، سامانه AVL با رفع مشکلات در اختیار شهروندان، لزوم تکمیل طرح جامع مطالعات فضای سبز اهواز، نخستین گام برای ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران، ابر پروژه زیرگذر کاشان در ایستگاه پایانی و تصمیم‌های سلیقه‌ای مانع توسعه شهری تیران را در این بسته خبری پارلمان بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیگیری حقابه اصفهان از طریق مراجع قضائی، سامانه AVL با رفع مشکلات در اختیار شهروندان، لزوم تکمیل طرح جامع مطالعات فضای سبز اهواز، نخستین گام برای ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران، لزوم تخصیص اعتبار جهت بازآفرینی بافت فرسوده در بن، هوشمندسازی، اولویت شورای شهر در دوره ششم، ابرپروژه زیرگذر کاشان با ۲۵۰ میلیارد بدهی در ایستگاه پایانی، حذف خودیاری در شهرداری و درآمد پاک از اولویت‌های شورای ششم شهرداری و تصمیم‌های سلیقه‌ای مانع توسعه شهری تیران را در این بسته خبری پارلمان مرور می‌کنیم.

پیگیری حقابه اصفهان از طریق مراجع قضائی / لزوم تشکیل بنیاد فراگیر برای رفع مشکل زاینده‌رود

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است در حوزه آب و مشکلات مربوط به این حوزه بررسی‌های لازم انجام و با تعامل یک نقشه راه مطلوب برای رسیدن به آنچه حق مردم است، ترسیم کنیم. نگاه برخی عناصر کشور به اصفهان، برای ما روشن می‌کند کسی به فکر اینکه مشکل این استان در حوزه محیط زیست و شرب رفع شود، نیست، بنابراین باید خود به فکر رفع مشکلاتمان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری باید حقوق خود را از دستگاه‌های قضائی پیگیری کند که چرا حقابه اصفهان و محیط زیست از وزارت نیرو تأمین نمی‌شود در این راستا نیز مقرر شد این مهم از طریق مراجع قضائی به صورت جدی پیگیری شود.

سامانه AVL با رفع مشکلات در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ابعاد مختلف تابلوهای نمایشگر (VMS) موجود در بزرگراه‌های شهر اصفهان در حال بررسی است که بخشی از بررسی‌ها در اختیار مدیریت شهری نیست. با توجه به اینکه شهر اداره‌های تصمیم‌گیری مختلفی دارد، دیگر نهادها نیز باید موارد را از ابعاد مختلف بررسی کنند.

وی تاکید کرد: به‌رغم آماده بودن سامانه AVL، اما با توجه به تاکید شهردار، پس از رفع تمام مشکلات، این سامانه در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. این سامانه در حال حاضر به‌صورت آزمایشی فعال است و به مرور زمان تجاری‌سازی خواهد شد.

لزوم تکمیل طرح جامع مطالعات فضای سبز اهواز

محمدمهدی مطیعی، رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و فضای سبز شورای اسلامی شهر اهواز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر اهواز هفت اولویت اصلی شهر در این حوزه مشخص و به شهرداری اهواز ابلاغ شد. یکی از اولویت‌های مطرح شده در کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر طرح جامع فضای سبز شهری اهواز است،

وی خاطرنشان کرد: زمانی که در شهرداری واژه‌ای به کار گرفته می‌شود به جای نگاه دقیق، کارایی و کاربردی به صورت سطحی به آن توجه می‌شود؛ به این طرح نیز تاکنون نگاه عمقی نشده است. با اقدامات انجام شده طرح جامع مطالعات فضای سبز شهر اهواز حداکثر تا شهریورماه به سرانجام خواهد رسید.

نخستین گام برای ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران

ناصر امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به اینکه کارمندان رسمی شهرداری تهران بر اساس مصوبه دولت باید همان ۱۰ درصد افزایش حقوق داشته باشند و در نتیجه معوقات کارکنان در میزان حقوقشان تکرار خواهد شد، جلساتی در کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران برای حل این موضوع تشکیل شد.

وی تاکید کرد: قرار شده است بنده به عنوان مسئول کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران طی نامه مفصلی خطاب به ریاست جمهور، همچنین رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور که در سه صفحه تهیه شده، دلایل تخصصی و کارشناسی این درخواست را که در جهت اجرای عدالت بوده و هیچ منافاتی با قوانین موضوعه کشور ندارد، ارائه کنم.

لزوم تخصیص اعتبار جهت بازآفرینی بافت فرسوده در بن

محمود بهارلویی، نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به خشک‌سالی‌های اخیر و کمبود آب، اظهار کرد: با توجه به وجود نقاط حادثه‌خیز در محور بن به " لاران"، تکمیل طرح‌های راه‌سازی این مسیر از جمله اقدامات ضروری است که باید پیگیری شود.

وی تاکید کرد: جهت تکمیل ساختمان فرمانداری، فرهنگ‌سرا، طرح ساخت سالن بحران، زمین چمن و پیست دو و میدانی شهرستان بن و بازآفرینی بافت‌های فرسوده این شهرستان باید اعتبار لازم اختصاص یابد، اتصال چهار روستای "آزادگان"، "پَهنا"، "تومانک" و " لارک" به اینترنت پرسرعت و افزایش سهمیه شهرستان بن از تسهیلات مسکن روستایی باید در دستور کار باشد.

هوشمندسازی، اولویت شورای شهر در دوره ششم

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای اینکه بخواهیم به مسئله هوشمندسازی که مقوله گسترده و پیچیده‌ای است و محدود به حوزه فناوری اطلاعات نمی‌شود، نزدیک شویم باید تجارب موفق را به اشتراک بگذاریم.: البته هوشمندسازی یک هدف و مقصد ایستا نیست، بلکه یک گفتمان و مسیر در جریان است که روز به روز ابعاد آن گسترده‌تر می‌شود و باید به سمت آن حرکت کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌هایی که شورای دوره ششم برای ایجاد عدالت، مدیریت بهره‌ور، کنترل امضاهای طلایی و رانت و ایجاد بسترهای شهر مناسب برای زندگی، دنبال می‌کند مسئله هوشمندسازی است.

آیا ابر پروژه زیرگذر کاشان با ۲۵۰ میلیارد بدهی به ایستگاه پایانی می‌رسد؟

علی هاشمی‌طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: ابر پروژه زیرگذر شهید سردار سلیمانی کاشان با مشکلات بسیاری روبه‌رو بود که توسط شهرداری رفع شد و به ایستگاه پایانی نزدیک است. ابر پروژه زیرگذر شهید سردار سلیمانی از سال ۱۳۹۸ آغاز شده بود و در زمان مدیریت جدید شهری شتاب گرفت.

وی تاکید کرد: رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به موانع بسیار این پروژه، گفت: در حال حاضر این پروژه سنگین رو به اتمام و به ایستگاه پایانی خود نزدیک شده است، اما بدهی ۲۵۰ میلیارد تومانی شرکت ریسندگی کاشان به تأمین اجتماعی سنگ بزرگی است که مانع از بهره‌برداری این پروژه مهم خواهد بود.

حذف خودیاری در شهرداری و درآمد پاک از اولویت‌های شورای ششم شهرداری است

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سلسله نشست‌های هم‌اندیشی میز محلات شهرداری منطقه دو که با حضور معتمدان و فعالان فرهنگی و اجتماعی محله دهنو برگزار شد، گفت: دو محله دهنو و عاشق‌آباد به دنبال مطالبه‌های خود هستند تا مشکلات این منطقه رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: همیشه دو محله دهنو و عاشق‌آباد را به دو محله پویا با افراد مطالبه‌گر و فعال می‌شناسم و بسیار خرسندم که اکنون محله دهنو را با چهره‌ای متفاوت با رویکرد توسعه می‌بینم، پیگیری مشکلات مردمی وظیفه شورای اسلامی شهر و مطالبه‌گری حق مردم است، اما زحمات مسئولان شهری در آبادانی شهر نیز نباید مغفول بماند.

تصمیم‌های سلیقه‌ای مانع توسعه شهری تیران است

علیرضا دادخواه، رئیس شورای اسلامی شهر تیران گفت: با انتقاد از تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای و بروز مشکلات در تیران، اظهار کرد: چنین رفتاری مانع انجام اقدامات کارشناسی و تصمیمات منطقی برای شهر خواهد شد و با تعریف پروژه‌هایی سلیقه‌ای مشکلاتی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر تیران و مدیریت شهری در دوره جدید تنها به اظهار نظر کارشناسی و بررسی طرح‌ها بر اساس نیاز و اولویت نگاه می‌کنند. دوره ششم شورای اسلامی شهر تیران به دنبال ظاهرسازی و فعالیت‌های نمایشی نیست و تنها مبنای حرکت را فعالیت‌های کارشناسی و بررسی واقع‌بینانه می‌داند.

نظر شما