شناسهٔ خبر: 54948621 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

معاون امنیتی وزیر کشور به عراق سفر کرد

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور به منظور پیگیری انجام تفاهم‌نامه امنیتی و فراهم کردن مقدمات سفر زائران اربعین در رأس یک هیأت بلند پایه عازم عراق شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، سفر دو روزه "سید مجید میراحمدی" که از عصر سه‌شنبه و در رأس هیأت بلند پایه سیاسی، امنیتی، نظامی و انتظامی آغاز شد، به منظور پیگیری انجام تفاهم‌نامه امنیتی و فراهم کردن مقدمات سفر زائران اربعین حسینی (ع) است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در حاشیه نود و یکمین نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: با توجه به دیدار اخیر وزرای دو کشور ایران و عراق و توافق‌های انجام شده برای لغو روادید سفر زمینی به عتبات عالیات، برای پیگیری این توافق‌ها به عراق سفر خواهیم کرد تا هماهنگی لازم و مؤثر برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی (ع) ایجاد شود.

عثمان الغانمی وزیر کشور عراق در هفدهم خرداد ماه امسال به تهران آمد و با احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، دیدار و گفت و گو کرد.

وحیدی در نشست مشترک خبری با همتای عراقی خود درباره این دیدار گفت: درباره موضوعات متنوع از جمله مسائل مرزی، تجارت، بازارچه‌های مرزی، توسعه روابط استان‌های مرزی و موضوعات مربوط به زوار دو کشور گفت‌وگو شد.

وی افزود: امروز دو تفاهم‌نامه با موضوعات امنیتی و در موضوع زوار و اربعین امضا کردیم و ان‌شاءالله با نظراتی که در این جلسه مطرح شد بتوانیم نتایج خوبی را در حوزه‌های تجارت و امنیت مرزی داشته باشیم و تعاملات دوجانبه در این حوزه افزایش یابد.

وزیر کشور با اشاره به عزم ایران و عراق برای تسهیل سفر به عتبات عالیات تصریح کرد: اراده طرفین بر تسهیل سفر به عتبات عالیات است و طرف عراقی قول همکاری در این زمینه را داده و ما هم برای سفر عراقی‌ها به ایران قول مساعد دادیم و همکاری خواهیم کرد.

نظر شما