شناسهٔ خبر: 54948563 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برای پیگیری مقدمات سفر زائران اربعین حسینی(ع)؛

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران راهی عراق شد

مجید میراحمدی عصر سه‌شنبه و در راس هیات بلند پایه سیاسی، امنیتی به دعوت وزیر کشور عراق راهی این کشور شد.

صاحب‌خبر -

سفر دو روزه معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور که از عصر سه‌شنبه و در راس هیات بلند پایه سیاسی، امنیتی، نظامی و انتظامی آغاز شد، به منظور پیگیری انجام تفاهم‌نامه امنیتی و فراهم کردن مقدمات سفر زایران اربعین حسینی(ع) است.

مجید میراحمدی در حاشیه نود و یکمین نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) گفته بود: با توجه به دیدار اخیر وزرای دو کشور ایران و عراق و توافق های انجام شده برای لغو روادید سفر زمینی به عتبات عالیات، برای پیگیری این توافق‌ها به عراق سفر خواهیم کرد تا هماهنگی لازم و موثر برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی(ع) ایجاد شود.

عثمان الغانمی وزیر کشور عراق در هفدهم خرداد ماه امسال به تهران آمد و با احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، در این باره دیدار و گفت و گو کرد.

پیش‌ثبت‌نام سفر اربعین امسال از ۱۰ تا ۳۱ تیرماه در سامانه سماح انجام می‌شود و ستاد مرکزی اربعین برآورد کرده امسال بیش از ۴ میلیون زائر ایرانی در این ایام داشته باشیم.

به گفته سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت، انتظار می‌رود با بازگشایی مرز‌های زمینی، بخش اعظمی از زائران عتبات عالیات از مبادی مرزی شلمچه، چزابه و اروند رود به عراق سفر کنند که در این راستا باید برنامه ریزی‌های دقیق و مناسب برای تسهیل امور زائران اندیشیده شود.

 ستاد مرکزی اربعین همچنین در اطلاعیه ای از هموطنانی که قصد عزیمت برای زیارت اربعین دارند خواسته تا نسبت به وجود دست کم ۶ ماه اعتبار گذرنامه های خود اطمینان داشته باشند.

این دسته از هموطنان، به منظور جلوگیری از ازدحام در ایام اربعین از هم اکنون به اداره گذرنامه ناجا مراجعه و نسبت به تجدید گذرنامه اقدام کنند.

 طبق قوانین فرودگاهی، ۶ ماه اعتبار برای دارندگان گذرنامه عادی جهت خروج از کشور الزامی است.

از سویی دیگر این ستاد چند روز پیش اعلام کرد با توجه به هماهنگی سیاسی و دیپلماتیک با دولت عراق، کسانی می‌توانند عازم سفر اربعین سال جاری شوند که طی ماه‌های پیش رو تا ایام اربعین، حداقل یک دز واکسن یادآور کرونا را تزریق کرده باشند.

بر این اساس با توجه به اتصال سامانه سماح به سامانه‌های «وزارت بهداشت و ایران من و ...» موضوع احراز واکسیناسیون و سایر شرایط و ملاحظات بهداشتی و ... مورد بررسی و راستی آزمایی قرار خواهد گرفت و افراد غیر واجد شرایط از فهرست نهایی زائران حذف خواهند شد.

ضمن اینکه ستاد مرکزی اربعین اعلام کرده که پیش ثبت نام موصوف به هیچ وجه ثبت نام قطعی زوار اربعین تلقی نخواهد نشد.

نظر شما