شناسهٔ خبر: 54948530 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

سیاست خارجی

نخست وزیر اسرائیل: توافق هسته‌ای با ایران خطرناک است/ ماکرون: باید مذاکرات با ایران را تکمیل کنیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تازه ترین اظهارات خود، برجام را «توافق خطرناک» توصیف کرد و گفت که این رژیم نظر خود را درباره این توافق به گوش دیگران رسانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، یائیر لاپید ادعا کرد که مهم است دیگران نظر ما را درباره توافق خطرناک هسته ای و مخالفت ما با برخورداری ایران از سلاح اتمی را بشنوند.

وی افزود: در دیداربا مکرون، پرونده ایران و تجاوز مکرر به سکوهای گاز در امتداد مرزهای لبنان را بررسی خواهم کرد.

منابع اسرائیلی خبر داده اند که "یائیر لاپید" نخست وزیر جدید اسرائیل که اوایل ماه جاری خورشیدی به دنبال بحران سیاسی گسترده و سقوط کابینه "نفتالی بنت" به قدرت رسیده، قرار است به پاریس برود؛ رسانه های صهیونیستی گفته اند که محور اهداف این سفر "ایران" است.

پایگاه خبری اسرائیلی یدیعوت آحارونوت خبر داد که این سفر امروز (سه شنبه) انجام خواهد شد.

ماکرون: باید مذاکرات با ایران را تکمیل کنیم 

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه روز سه‌شنبه از این که تهران همچنان در غفلت به سر می‌برد و از امضای توافق روی میز برای احیای برجام «امتناع» می‌کند، ابراز تاسف کرد.

ماکرون که در دیدار با یائیر لاپید، نخست وزیر جدید اسرائیل در کاخ الیزه سخن می‌گفت، افزود: «ایران همچنان از استفاده از فرصتی که برای دستیابی به یک توافق خوب در اختیارش قرار گرفته امتناع می‌ورزد.» او سپس تاکید کرد: «ما در هماهنگی کامل با هم‌پیمانانمان به تلاش پی‌گیرمان را برای این که ایران را به خودش بیاوریم (از غفلت بیرون بیاوریم) ادامه خواهیم داد.»

رئیس جمهوری فرانسه همچنین تصریح کرد: «توافق هسته‌ای برای مهار فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران کافی نخواهد بود.»

رئیس جمهوری فرانسه سپس به مساله منابع گازی موجود در سواحل لبنان و اسرائیل اشاره و تاکید کرد که باید از هر اقدامی که روال جاری میان بیروت و تل‌آویو را در این خصوص «به خطر بیاندازد»، خودداری شود.

ماکرون همچنین خاطرنشان کرد که در جریان مذاکرات خود با نخست وزیر اسرائیل درباره مرزهای دریایی این کشور با لبنان بحث خواهد کرد. رئیس جمهوری فرانسه گفت: «دو کشور علاقه‌مند به دستیابی به توافقی هستند که امکان بهره‌برداری از انرژی را به نفع هر دو ملت فراهم کند.»

نظر شما