شناسهٔ خبر: 54948392 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دست و پنجه نرم کردن مشاغل خرد در آمریکا با تورم افسارگسیخته

نیویورک - ایرنا- مشاغل خرد در آمریکا تحت تأثیر سطح بالای تورم دائمی قرار گرفته‌اند، به‌طوری‌که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در شرایطی اقتصاد این کشور به شکل فزاینده ای به سمت رکود و تورم پیش می رود، این مشاغل باید در کوتاه مدت با تورم افسار گریخته دست و پنجه نرم کنند.

صاحب‌خبر -

طبق گزارش جدید اتاق بازرگانی آمریکا، تقریباً از هر ۱۰ صاحب مشاغل خرد در آمریکا ۹ نفر (۸۸ درصد) نگران تأثیر تورم در سه ماهه دوم سال جاری هستند.

این درحالی است که سه ماهه اول سال جاری میلادی ۸۵ درصد از  مشاغل خرد نگران تورم بودند و ۷۵ درصد از این کسب و کار ها در آخرین سه ماه سال ۲۰۲۱ نگران تورم بودند.

نزدیک به نیمی(۴۹ درصد)  از این مشاغل گفتند که بسیار نگران تورم هستند که این نگرانی شدید در مورد تورم در سه ماهه نخست سال جاری ۴۴ درصد و در سه ماه آخر سال گذشته  ۳۱ درصد در میان کسب و کارها بوده است.

همچنین تعداد صاحبان مشاغل خرد که معتقدند تورم تأثیر قابل توجهی بر عملکرد آنها داشته، افزایش یافته است. در گزارش اتاق بازرگانی آمریکا آمده است که ۷۴ درصد از صاحبان مشاغل خرد در سه ماهه اول  اعلام کرده بودند که تورم تأثیر قابل توجهی بر عملکرد آنها داشته است و این تعداد در سه ماه دوم سال جاری به ۸۰ درصد رسیده است.

کوین کولمن، معاون فدراسیون ملی کسب و کار آزاد آمریکا در بیانیه‌ای گفت: رسیدن تورم به بالاترین حد در ۴۰ سال گذشته، موجب شده تا کسب‌وکارهای کوچک همچنان با افزایش قیمت‌ها دست و پنجه نرم ‌کنند درحالی که امید چندانی برای کاهش این تورم در آینده وجود ندارد.

پیش از این، شبکه خبری سی ان ان هشدار داد: بسیاری از عوامل کلیدی (همچون تورم و اختلافات سیاسی داخلی) چشم انداز اقتصادی آمریکا را مورد تهدید قرار داده و بر بیم وقوع یک رکود اقتصادی در این کشور افزوده است.

تارنمای خبری سی ان ان نوشت: بیم از مشکلات اقتصادی، فضای تنش آلود و آشفتگی های جدید داخلی در آمریکا بوجود آورده که با توجه در پیش بودن انتخابات میان دوره ای و (احتمال) تقسیم قدرت میان جمهوریخواهان و دموکرات‌ها، می تواند در مسیر بهبود وضعیت اقتصادی اختلال ایجاد کند و یک رکود اقتصادی را به همراه داشته باشد.

بر اساس این گزارش،هم اکنون خانواده ها در آمریکا برای تهیه مواد غذایی و کالاهای اساسی به علت افزایش قیمت ها با مشکل مواجهند و در برخی از شهرهای بزرگ کشور مسئولان با مشکل  وضعیت بی خانمانی دست به گریبانند.

 همچنین اختلاف های سیاسی درون حزبی و اینکه دو حزب اصلی کشور قادر به اقدامی هرچند اندک درباره برخود  با مساله اسلحه و تیراندازی های هولناک (در آمریکا) نیستند و همچنین نتایج کمیته تحقیق کنگره درباره واقعه (تروریستی) ۶ ژانویه که دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا قصد کودتا در این کشور را داشته است، حالتی از یک تنش ملی را موجب شده که به نظر موجب تشدید و وخیم تر شدن اوضاع داخلی در آمریکا شده است.

 از دیگر سو برخی  موارد حل نشدنی خارجی برای آمریکا هزینه بر شده اند. تلاش واشنگتن برای حمایت از اوکراین درجنگ علیه روسیه برای این کشور هزینه های بالایی در بردارد و تقابل با چین بعنوان یک ابرقدرت اقتصادی نیز موجب می شود تا آمریکا بر منابع خود فشار(مصرف کردن) آورد، بدون شک آمریکا در زمانه مشکل زایی به سر می برد.

نظر شما