شناسهٔ خبر: 54948028 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اقامه نماز عید قربان در قزوین در نوزدهم تیرماه

نماز عید قربان روز یکشنبه ۱۹ تیرماه در حیاط مسجدالنبی (ص) به صورت یکپارچه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

در جلسه هماهنگی برای اقامه نماز عید قربان مقرر شد این نماز با حضور پرشکوه مردم در حیاط مسجدالنبی (ص) به صورت یکپارچه برگزار شود.

درب‌های مسجدالنبی (ص) نیز از ساعت ۶:۳۰ صبح به روی نمازگزاران باز می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان قزوین در این جلسه گفت: خداوند در آیه ۴۱ سوره حج فرمود «الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلاه»، خداوند انتظار دارد همین که ما امکاناتی در اختیارمان قرار گرفت، نماز را اقامه کنیم، اکنون همه نظام، صداوسیما، رسانه ها، تبلیغات شبکه‌های ملی، روحیات مردم و فرهنگ دینی جامعه، همه این‌ها زمینه تبلیغ برای اقامه نماز را فراهم کرده است.

وی در ادامه بر برپایی باشکوه نماز عدی قربان تاکید کرد و افزود: خداوند فرموده «الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلاه»، یعنی همه رسالت اقامه نماز را برعهده دارند، یعنی استاندار، فرماندار، نیروی انتظامی، ارتش، سپاه، روحانیت، حوزه‌های علمیه، این اقامه نماز به عهده شماست.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تاکید کرد:، امیرالمومنین (ع) در یکی از خطبه‌های نماز عید فطر می‌فرماید مردم چرا باید چنین جماعتی را برپا کنند؟ برای اینکه شکوه و عظمت مسلمین دیده شود.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: در نماز عید فطر و عید قربان آن کسانی که می‌توانند بیایند را باید کاری کنیم که همه یک جا و یکپارچه باشند، این دستور دین ماست.

نظر شما