شناسهٔ خبر: 54947985 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

کشف ۷۴۴ تن کالای احتکاری و دستگیری ۶۳۷ متهم

تسنیم

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف ۷۴۴ تن کالای انواع اساسی احتکار شده و دستگیری ۶۳۷ متهم طی هفته گذشته در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا رضائیان اظهار کرد: با عنایت به اینکه سوداگران اقتصادی برای دستیابی به سودهای کلان اقدام به احتکار و خودداری از عرضه اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم می کنند، تشدید اجرای طرح‌های مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت‌محور در کشور به صورت جدی ادامه دارد.

وی با اشاره به بررسی‌های میدانی از روند فعالیت‌های اقتصادی و نظام عرضه و تقاضا کالاهای اساسی و معیشت‌محور در کشور افزود: کارآگاهان این پلیس با تشکیل ۳ هزار و ۹۷۹ گروه مشترک در هفته گذشته از ۵ هزار و ۷۵۴ مرکز و انبار نگهداری و توزیع اقلام و کالاهای اساسی بازدید و بازرسی کردند.

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: در این مدت کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با اقدامات تخصصی پلیسی، محل دپو و احتکار کالاهای اساسی و ضروری را شناسایی و در بازدید و بازرسی از آن ها ۷۴۴ تن انواع کالای اساسی از قبیل برنج، گندم و آرد، روغن خوراکی، انواع لوازم خانگی و ۲۰۵ تن مواد اولیه پتروشیمی و ... را کشف کردند.

رضائیان با اشاره به اینکه کارشناسان در برآوردهای اولیه ارزش اقلام و کالاهای مکشوفه را ۲ هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: در این خصوص ۲۸۴ دستگاه خودرو توقیف،  ۶۰ باب اماکن مرتبط با این امر پلمب و ۶۳۷ متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و خودروها روانه پارکینگ شدند.

نظر شما