شناسهٔ خبر: 54947753 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در واکنش به ادعاهای رسانه‌ای؛

کرملین: رئیس جمهور چین دعوت پوتین را رد نکرده است

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد با کاهش محدودیت‌های کرونایی، سفرهای دیپلماتیک میان دو کشور چین و روسیه صورت می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه ادعاهای رسانه‌ای مبنی بر امتناع رئیس جمهور چین برای سفر به مسکو را رد کرد.

«دیمیتری پسکوف» روز سه شنبه اعلام کرد که گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر امتناع «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین از سفر به روسیه، صحت ندارد. این مقام ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که با توجه به کاهش محدودیت‌های کرونایی در چین، همه سفرهای برنامه‌ریزی‌شده انجام خواهند شد.

سخنگوی کرملین در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهور چین، دعوت همتای روس خود را رد کرده، افزود: خیر این گونه نیست. این (ادعاها) کاملاً نادرست است. واقعیت این است که برخی محدودیت‌های کرونایی خاص در چین ادامه دارد و کاملاً نیز طبیعی است و باید درک شود.

پسکوف در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه برای سفر به چین دعوت شده و «شی جین پینگ» نیز به روسیه سفر خواهد کرد و تا جاییکه این محدودیت‌ها اجازه دهد، این سفرها انجام خواهد شد.

پیش از این، برخی رسانه‌ها گزارش دادند که رئیس جمهور چین دعوت همتای روس خود را برای سفر به مسکو به علت همه گیری کرونا نپذیرفته است.

برچسب‌ها:

نظر شما