شناسهٔ خبر: 54947277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون اقتصادی استاندار :

شرکت های دانش بنیان برای رفع نیازهای صنایع قزوین گام بردارند 

قزوین_ایرنا_معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: یکی از الزامات و نیازهای اساسی استان، ورود شرکت های دانش بنیان برای رفع نیازهای صنایع قزوین است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، میثم پیله فروش روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید پارک علم و فناوری قزوین افزود: مسوولیت هایی که دوش پارک علم و فناوری قزوین گذاشته شده، بسیار سنگین است چرا که استان روی ظرفیت‌های این پارک برای کمک به توسعه صنعت و کشاورزی حساب ویژه‌ای باز کرده است. 

 وی با بیان اینکه اهمیت پارک علم و فناوری برای استان روشن است، تصریح کرد: در راستای پیشرفت پارک علم و فناوری و همچنین تحقق اهداف آن تمام دستگاه های استان موظف به هم افزایی و همکاری با این مجموعه هستند.

این مسوول ادامه داد: توسعه شرکت های دانش بنیان در استان باید نهادینه شود وکیفیت شرکت ها و خدماتی که ارائه می دهند نیز مورد توجه قرار گیرد. 

پیله فروش گفت: نقدی که به شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح است عرضه محور بودن آنها است،هرچند که شرکت‌های دانش‌بنیان قزوینی در عرصه‌های مختلف خوش درخشیدند اما متاسفانه کمتر شاهد رشد شرکت هایی بودیم که در زمینه تکنولوژی پایدار فعالیت داشتند. 

وی همچنین گفت: قزوین جزو استان های مطرح در حوزه صنایع است و اگر شرکت های دانش بنیان بتوان مشکلات بخش صنعت را حل کنند استان را به شکوفایی می رسانند. 

این مسوول اظهار داشت: ۶۰ درصد از مواد شوینده کشور توسط شرکت‌های قزوینی تولید و تأمین می شود و شرکت های دانش بنیان می‌توانند در کمک به صنایعی چون مواد شوینده، کاشی و سرامیک، ساخت قطعات خودرو و لوازم خانگی پیشرو باشند. 

وی عنوان کرد: یکی از خوشه های فعال صنعتی در استان قزوین قطعات خودرو است و از آبیک تا خرمدشت شرکت هایی در این زمینه فعال هستند اما تمام فعالان عرصه های صنعتی به دلیل سود در محصول نهایی به فکر تولید مواد اولیه نیستند از همین رو تقاضا داریم پارک علم و فناوری نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشد.

معاون اقتصادی استاندار قزوین همچنین گفت: استان قزوین دستاوردهای خوبی در حوزه کشاورزی و دامداری دارد و متقاضی کمک های فناورانه به این بخش هستیم.

پیله فروش افزود: قزوین یکی از چهار دشت مهم کشور را در اختیار دارد که برنامه کشور برای آنها کشاورزی دانش بنیان است و رییس جمهور نیز در  سفر به قزوین به این موضوع توجه و تاکید داشتند.

در این مراسم از زحمات مصطفی مافی به عنوان رییس پیشین پارک علم و فناوری قزوین تقدیر و دکتر جعفر احمدی به عنوان رییس جدید پارک علم و فناوری قزوین معرفی شد.

نظر شما