شناسهٔ خبر: 54947256 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس سازمان امور دانشجویان:

۹۴ هزار دانشجوی بین‌الملل در داخل کشور تحصیل می‌کنند

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: مهاجرت علمی امری طبیعی است و حتی در کشور‌های آمریکا و انگلیس نیز مهاجرت دانشجویان مشاهده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در چند سال اخیر تعداد دانشجویان بین‌المللی در داخل کشور افزایش پیدا کرده و یکی از اهداف ما حفظ و افزایش این روند است.

وی ادامه داد: برای دانشجویان بین‌الملل شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته نشده است و ۹۹ درصد این دانشجویان شهریه پرداز هستند که علاوه بر کمک به اقتصاد کشور وضعیت مالی دانشگاه را نیز بهبود می‌بخشند.

داداش پور اظهار کرد: دانشجویان بین‌المللی داخل کشور هم درآمدزایی دارند و هم باعث تبدیل شدن دانشگاه‌های ما به قطب‌های علمی منطقه و آسیا می‌شوند. بر اساس آمار رسمی کشور ۹۴ هزار دانشجوی بین‌‎الملل در داخل کشور تحصیل می‌کنند.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: شرایط مهاجرت دانشجویان ایرانی به قدری که تصور می‌شود، حاد نیست. اکنون بیشتر به جای جذب و مهاجرت دانشجو بحث مبادله دانشجو برقرار است؛ یعنی همان تعداد دانشجویی که مهاجرت می‌کنند از کشور‌های دیگر دانشجوی خارجی جذب می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: مهاجرت در کشور خلاف افکار عمومی خیلی شرایط بدی ندارد و مهاجرت دانشجویان امری طبیعی است. همان طور که در آمریکا و انگلیس نیز مهاجرت دانشجو مشاهده می‌شود.

وی گفت: مهاجرت علمی که مزیت کشور را افزایش دهد، بسیار مناسب است. با توجه به این که مدارک دانش آموختگان بازگشته را ارزش یابی می‌کنیم، آمار نشان می‌دهند مهاجرت معکوس دانشجویان ایرانی روند مناسبی دارد و بخش مهمی از دانشجویان به کشور برگشته و تجربه علمی خود را در اختیار کشور قرار می‌دهند.

نظر شما